تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

 

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

اگر شما دارای یک کسب و کار متوسط هستید، انتخاب بین یک برنامه میزبانی وب مشترک و اختصاص یافته می تواند یک چالش بزرگ باشد. چیزها می توانند گیج کننده باشند زیرا شما باید بین نیاز فعلی و آینده خود تصمیم گیری کنید. در یک سناریویی که هر ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، “همه چیز نامحدود” را ادعا می کند، می تواند حتی باعث پیچیدگی بیشتر برای انتخاب درست شود.

در این راهنمای ما هر جنبه ای از برنامه های میزبانی وب به اشتراک گذاشته شده و اختصاص داده شده را لمس خواهیم کرد تا تصمیم شما درست باشد. ما بین دو نوع برنامه های میزبانی با توجه به ویژگی های آنها تمایز خواهیم داشت.

پهنای باند و فضای دیسک

 

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

 

در صنعت میزبانی، کلمه “پهنای باند” به معنای ترافیک استفاده شده توسط خدمات مانند میزبانی ابری و سرور اختصاصی در طی یک ماه است. برای محاسبه نیازهای پهنای باند مشتری، اکثر ارائه دهندگان مقدار اطلاعاتی را که شرکت در داخل و خارج از شبکه در هر ماه برای یک سرور خاص حرکت می کند، برآورد می کند.

میزبانی مشترک:

همانطور که در ابتدا ذکر شد، بیشتر شرکت های میزبانی وب برنامه های مشترک خود را با پهنای باند نامحدود و فضای دیسک تبلیغ می کنند. اما واقعیت این است که این برنامه میزبانی وب همیشه محدودیتی دارد. به عبارت دیگر، شما نمی توانید از فضای نامحدود استفاده کنید. در ابتدا می توانید از مقدار نامشخص استفاده کنید و سپس آن را اضافه کنید. اما تنها میزبان وب می تواند تصمیم بگیرد که چقدر می توانید از هر بار استفاده کنید. میزبان خود را درباره “حد نرمال” بپرسید و تصمیم خود را براساس حجم ترافیک دریافت کنید.

میزبانی اختصاصی:

 

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

 

اگر وب سایتی دارید که حجم زیادی از ترافیک را دریافت می کند، میزبانی اختصاصی انتخاب مناسب است. برخی از میزبان های وب می توانند پهنای باند واقعی و فضای دیسک شما را به طور نامحدود ارائه دهند.

در صورتی که مایل هستید سرور نیمه اختصاصی داشته باشید میتوانید از سرور مجازی ایران , سرور مجازی آلمان و سرور مجازی فرانسه قائم هاست دیدن نمایید و سرور نیمه اختصاصی مورد نظر خودتان را انتخاب و سفارش دهید.

کارایی

برنامه ریزی گسترده ای از مرکز داده به عملیات کارآمد و خنک کننده مناسب امکان می دهد.

میزبانی مشترک:

بهتر از عملکرد وب سایت شما، بهتر خواهد بود تجربه کاربر بازدید کننده خود را. از آنجا که یک برنامه میزبانی مشترک همیشه منابع محدودی را در اختیار شما قرار می دهد، هیچ وقت نمی توانید اطمینان حاصل از عملکرد سایت خود داشته باشید. تصور کنید یک موقعیتی که در آن وب سایت ترافیک متوسط ​​را دریافت می کند. یکی دیگر از کاربر در سرور مشترک یک کمپین جستجوگرها را اجرا می کند و موجب افزایش شدید ترافیک می شود. سرور به اشتراک گذاشته خواهد شد بیشتر از منابع خود را برای حمایت از ترافیک کاربر استفاده، بنابراین تاثیر بر عملکرد وب سایت شما.

نتیجه این خواهد بود که صفحات وب شما زمان بیشتری برای بارگذاری دارند، بنابراین باعث ناراحتی هزاران نفر از بازدیدکنندگان می شود. در صورتی که وبسایت شما دارای یک افزایش بی سابقه در ترافیک باشد، برخی از ارائه دهندگان خدمات میزبانی مجوز حتی ممکن است شما را مجازات کنند یا هزینه بیشتری برای مصرف پهنای باند اضافی دریافت کنند.

میزبانی اختصاصی:

اگر شما یک برنامه میزبانی وب اختصاصی دارید، هرگز نباید نگران ترافیک کاربر دیگری باشید. سرور به طور کامل به سایت شما اختصاص خواهد یافت و شما می توانید هر مقدار ترافیک بدون نیاز به نگرانی در مورد خرابی تجربه. بنابراین اگر مقدار مناسب ترافیک شما را می خواهید و می خواهید تجربه های عالی خود را به بازدید کنندگان خود بدهید، اختصاص دادن میزبانی به شما بهترین گزینه است.

امنیت

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

میزبانی مشترک:

مکانیزم پایه میزبانی مشترک، آن را امن تر از یک برنامه میزبانی اختصاصی می کند. این به این دلیل است که وب سایت شما بر روی سرور است که توسط بسیاری از وب سایت های دیگر به اشتراک گذاشته می شود. یک اسکریپت اشتباه در حال اجرا بر روی سرور می تواند سرور را خراب کند. شما هرگز نمی توانید بدانید که چه نوع وب سایت های دیگری در سرور اشتراک شما میزبانی می شوند.

میزبانی اختصاصی:

امنیت بیشتر و قابلیت اطمینان داشتن وب سایت شما در یک سرور اختصاصی وجود دارد. میزبانی وب اختصاصی اجازه می دهد تقریبا تمام انواع اسکریپت ها و نرم افزار را اجرا کنید. علاوه بر این، میزبان وب همیشه سرور اختصاصی خود را نظارت خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که سایت شما به طور هماهنگ اجرا می شود. این یکی از دلایلی است که شما برای آنها بیشتر می پردازید.

میزبانی مشترک:

 

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

میزبانی مشترک برای آن دسته از صاحبان وب سایت است که دانش را برای مدیریت و کنترل همه چیز ندارند. اما این فقدان کنترل کافی با اشکالات خود مواجه است. محدودیت هایی در نوع زبان اسکریپتی و انواع فایل هایی وجود دارد که می توانند مورد استفاده قرار گیرند. اما اگر شما برنامه های کاربردی و ویژگی های پیشرفته را در سایت خود اجرا نکنید، میزبانی وب به اشتراک گذاشته شده می تواند یک گزینه اقتصادی باشد.

میزبانی اختصاصی:

اگر میخواهید کنترل کامل بر منابع سرور داشته باشید، باید میزبان اختصاصی را انتخاب کنید. از سوی دیگر، اگر شما نیاز به منابع بیشتری برای یک وب سایت بزرگ دارید، شما انتخاب میزبانی وب اختصاصی خواهید داشت. اما برای مدیریت چنین حساب کاربری باید از دانش فنی و تجربه برخوردار باشید. این اجازه می دهد تا شما را به تقریبا هر نوع نرم افزار اجرا کنید و از انواع مختلف زبان های اسکریپتی پشتیبانی کند. به عبارت دیگر، می توانید محیط را براساس نیازهای خاص خود سفارشی کنید. در موارد خاص، مدیر وب همچنین ممکن است کد دسترسی ریشه به سرور اختصاصی خود را دریافت کند.

مدیریت یک برنامه میزبانی اختصاصی نیاز به دانش پیشرفته دارد. اگر شما نمیتوانید آن را خودتان انجام دهید، باید یک تیم را نگه دارید که می تواند یا شما می توانید میزبانی اختصاصی مدیریت شده را انتخاب کنید. در این مورد میزبان وب میزبان میزبانی اختصاصی خود را برای هزینه های اضافی مدیریت می کند.

هزینه

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

میزبانی مشترک:

مقرون به صرفه یکی از بزرگترین دلایل است که چرا بسیاری از حرفه ای ها و شرکت های کوچک، برنامه های میزبانی وب مشترک را انتخاب می کنند. بسیاری از میزبان های وب قیمت های ارزان قیمت را برای برنامه های میزبانی وب ارائه می دهند، اما معمولا هزینه های آنها را پایین می آورد. با این حال، بسیاری از میزبان های وب قادر به ارائه برنامه های میزبانی وب قابل اعتماد با قیمت های معقول هستند.

میزبانی اختصاصی:

همه نوع مزایای استفاده از میزبانی وب اختصاصی وجود دارد. اما هزینه آن بسیار زیاد است. معمولا مشکلات جزئی فنی به طور رایگان حل می شود، اما اگر سرور دارای مشکلات عمده ای باشد، ممکن است مجبور شوید میزبان وب را به صورت ساعتی بپردازید. به معنای ساده، میزبانی وب اختصاصی برای کاربران حق بیمه است که وبسایت بزرگ را با یک سازمان بزرگ پشتیبانی می کنند.

نوع میزبانی که انتخاب میکنید تنها به نیازهای شما، بودجه، سرورها و نیازهای وب سایت و کنترل میزان مورد نظر بستگی دارد. بنابراین، برای تصمیم گیری عاقلانه، تحقیقات بیشتری انجام دهید، با این افراد باهوش بسیار فنی آشنا شوید. به یاد داشته باشید که یک تصمیم خوب و هوشمند، موفقیت آنلاین شما را تعیین می کند.

 

این صفحه چطور بود؟ post