نحوه استفاده از PuTTY (ترمینال SSH)

SSH یا Secure Shell یک پروتکل امن برای اتصال به یک سرور از راه دور است. برای برقراری اتصال SSH ، به یک برنامه سرویس گیرنده SSH مانند PuTTY نیاز دارید.

در این راهنما ، شما می آموزید که چگونه از پایانه PuTTY SSH برای اتصال به حساب میزبانی خود یا سرور VPS استفاده کنید. به این ترتیب می توانید با اجرای دستورات مختلف به ماشین از راه دور خود دسترسی پیدا کرده و آن را مدیریت کنید.

  • نحوه بارگیری PuTTY
  • پنجره ها
  • لینوکس
  • سیستم عامل مکینتاش
  • شرایط لازم برای راه اندازی
  • نحوه اتصال PuTTY
  • نحوه استفاده از PuTTYgen

نحوه بارگیری PuTTY

PuTTY معمولاً در ویندوز استفاده می شود ، با این وجود در لینوکس و مک نیز موجود است. در اینجا نحوه دستیابی به بتونه در سیستم عامل های مختلف آورده شده است.

پنجره ها

آخرین نسخه PuTTY SSH را از وب سایت رسمی بارگیری کنید . پس از آن ، آن را بر روی رایانه خود نصب کنید. به همین سادگی.

putty

لینوکس

بیشتر افراد از OpenSSH از پیش نصب شده در لینوکس استفاده می کنند ، با این وجود PuTTY در لینوکس بیشتر برای اشکال زدایی ، اتصال به درگاه های سریال و سوکت های خام استفاده می شود.

در دبیان ، از دستور زیر استفاده کنید:

sudo aptitude install putty

به دنبال دستور نصب ابزار:

sudo aptitude install putty-tools

سیستم عامل مکینتاش

مانند لینوکس ، macOS با یک مشتری خط فرمان SSH که از قبل نصب شده است ، ارائه می شود. اما برای بارگیری PuTTY ، پنجره ترمینال را باز کرده و از دستورات زیر استفاده کنید.

برای نصب PuTTY برای mac:

brew install putty (or) port install putty

شرایط لازم برای راه اندازی

در مرحله بعد ، قبل از شروع استفاده از PuTTY به کمی اطلاعات نیاز خواهید داشت. شما نیاز خواهید داشت:

آدرس آی پی سرور
پورت SSH
نام کاربری SSH
رمز عبور SSH

نحوه اتصال PuTTY

  1. سرویس گیرنده PuTTY SSH را راه اندازی کنید ، سپس SSH IP و SSH Port سرور خود را وارد کنید. برای ادامه روی دکمه Open کلیک کنید.
  2. ورود به عنوان: پیام پاپ آپ و شما می پرسد به وارد کردن نام کاربری SSH خود را. برای کاربران VPS ، این معمولاً روت است . با این حال ، برای کاربران میزبانی مشترک ، باید یک نام کاربری از پیش تعریف شده مانند u721233450 وارد کنید . پس از وارد کردن نام کاربری خود ، Enter را فشار دهید .
  3. رمز ورود SSH خود را تایپ کنید و دوباره Enter را فشار دهید . به دلایل امنیتی ، صفحه رمز عبور را نشان نمی دهد اما آنچه را تایپ می کنید ثبت می کند.

اتصال از طریق PuTTY به سرور خود

تبریک می گویم! شما با استفاده از سرویس گیرنده PuTTY SSH با موفقیت به حساب خود متصل شدید. با اجرای راهنما از طریق ترمینال می توانید تمام دستورات SSH موجود را لیست کنید .

نحوه استفاده از PuTTYgen

PuTTYgen ابزاری است که جفت کلید عمومی و خصوصی ایجاد می کند. PuTTY این احراز هویت کلیدی را در فایلهای قالب .ppk خود ذخیره می کند. با ویندوز ، شما از ابزار گرافیکی PuTTYgen.exe استفاده می کنید ، در حالی که با لینوکس از خط فرمان استفاده می کنید.

برای شروع ، PuTTY را پیدا کرده و PuTTYgen را باز کنید.

برای ایجاد یک جفت کلید جدید ، روی دکمه Generate در قسمت پایین کلیک کنید و شروع به حرکت ماوس در داخل پنجره کنید. به حرکت ماوس خود ادامه دهید تا نوار پیشرفت سبز پر شود.

پس از کامل شدن ، کلید عمومی شما در پنجره ظاهر می شود.

توصیه می شود از عبارت عبور و همچنین ذخیره کلید خصوصی خود استفاده کنید.

کلید عمومی را روی سرور نصب کنید

برای اعطای دسترسی به یک حساب ، باید کلید عمومی جدید را به پرونده ای با نام ~ / .ssh / مجاز_ کلیدها اضافه کنید .

ابتدا کلید عمومی را نصب کنید. سپس، ورود به سرور شما و قرار دادن authorized_keys فایل. پرونده را ویرایش کرده و کلید عمومی جدید را در پرونده وارد کنید. پرونده را ذخیره کرده و بررسی کنید که آیا ورود به سیستم کار می کند.

 

مطالب مرتبط :

5/5 - (5 امتیاز)