نصب و پیکربندی VMware ESXi

نصب و پیکربندی VMware ESXi بصورت کامل بر روی انواع

در این مقاله به نصب و پیکربندی VMware ESXi در سرور می پردازیم

ESXi می تواند روی یک flash disk در سرور نصب شود و یا بصورت مستقیم روی هارد های سرور نصب و پیکر بندی شود , نسخه رایگان ESXi، VMware vSphere Hypervisor، شامل پشتیبانی از چند پردازش متقارن مجازی (vSMP) و تهیه نازک است , هیچ ویژگی اضافی شامل نمی شود، به این معنی که نسخه رایگان ESXi توسط vCenter Server مدیریت نمی شود، زیرا شامل یک عامل سرور vCenter نیست , برای به دست آوردن ویژگی های اضافی و عامل سرور vCenter، مجوز ESXi خود را باید ارتقا دهید.

نصب و پیکربندی VMware ESXi

نصب ESXi از حدود 5 گیگابایت فضا استفاده می کند. هر فضای باقی مانده روی درایو به صورت خودکار به عنوان یک سیستم فایل سیستم مجازی (VMFS) پارتیشن بندی می شود. هیپورویس نیاز به تقریبا 32 مگابایت دارد؛ فضای اضافی برای ابزارهای VMware و همچنین پارتیشن های swap و core dump استفاده می شود.

اگر مجوزهای موجود برای ESX دارید، می توانید ESXi را به جای ESX بر روی یک سرور نصب کنید. به سادگی ESXi قابل نصب را دانلود کنید. آن را نصب کنید و سپس مجوز آن را با vCenter سرور، همانطور که شما یک سرور ESX سنتی. مراحل زیر را برای نصب و پیکربندی ESXi انجام دهید.

نصب و پیکربندی VMware ESXi

نصب و پیکربندی VMware ESXi

نصب و راه اندازی بسیار ساده است. برای دانلود و نصب VMware ESXi، این مراحل را دنبال کنید:

  • برای لایسنس رایگان ثبت نام کنید در سایت VMware یک لایسنس تریال یا آزمایشی 30 روزه برای شما ارسال خواهد کرد.
  • فایل ISO قابل نصب ESXi را دانلود کنید. ( ترجیحا نسخه 6.5 به بالا )
  • فایل ISO را به سی دی رایت کنید و سی دی را به سرور ای که می خواهید ESXi را نصب کنید بفرستید.
  • هنگامی که شما از CD بوت می کنید، نصب کننده بارگذاری خواهد شد. دکمه Enter را فشار دهید تا شروع و سپس F11 موافقت نامه مجوز را بپذیرید. بعد، یک دیسک را برای نصب
  • انتخاب کنید (تمام داده ها پاک می شوند.) پس از حذف CD نصب، F11 را برای شروع نصب فشار دهید.
  • پس از اتمام نصب، Enter را فشار دهید تا مجددا راه اندازی شود، و ESXi شروع خواهد شد.

هنگامی که ESXi نصب می شود، دو راه برای پیکربندی آن وجود دارد: از طریق کنسول ESXi یا VSphere Client VMware.

پیکربندی ESXi از کنسول

پس از نصب ESXi، شما می خواهید آن را پیکربندی کنید. برای انجام این کار، از رابط داخلی کنسول مستقیم (DCUI) استفاده کنید. پس از بارگیری سرور F2، F2 را فشار دهید، و از نام کاربری پیش فرض نام ریشه بدون رمز عبور استفاده کنید.

گام بعدی، پیکربندی شبکه :

  • (پس از تنظیم شبکه، می توانید تغییرات بیشتری در vSphere Client ایجاد کنید.)
  • هنگامی که سرور بوت می شود، آن را برای استفاده از پروتکل پویا پیکربندی میزبان (DHCP) برای دریافت آدرس IP برای شبکه مدیریت تلاش خواهد کرد.
  • اگر شما از DHCP استفاده نمی کنید، آدرس ip دیفالت ست خواهد شد و اما شما می توانید با فشار دادن F2 آن را به صورت دستی پیکربندی کنید.
  • بعد گزینه گزینه پیکربندی شبکه مدیریت را انتخاب کنید.
  • سپس، آداپتورهای شبکه را انتخاب کرده و کارت شبکه رابط (NIC) را که از آن استفاده می کنید، انتخاب کنید.
  • بعد، پیکربندی IP را انتخاب کنید و گزینه آدرس آی پی استاتیک را انتخاب کنید. آدرس IP، ماسک خالص و دروازه را تنظیم کنید.
  • برای ذخیره آن را وارد کنید. در آخر، گزینه پیکربندی DNS را انتخاب کنید و سرورهای نام دامنه (DNS) و نام میزبان DNS را تنظیم کنید. همچنین می توانید با استفاده از گزینه های منو، شبکه مدیریت را راه اندازی مجدد کنید و آزمایش کنید.
  • حالا که پیکربندی شبکه را انجام دادید، با فشار دادن F2 یک رمز عبور برای حساب ریشه از طریق کنسول سرور ایجاد کنید. سپس پیکربندی رمز عبور ریشه را انتخاب کنید.

منوی Customization System

شامل گزینه های پیکربندی اضافی است:

پیکربندی حالت قفل هنگامی که فعال شده است، آن را از ورود به سیستم راه دور با نام کاربری ریشه جلوگیری می کند. این در دسترس نیست مگر اینکه میزبان توسط vCenter Server مدیریت شود.
راه اندازی مجدد شبکه مدیریت این گزینه به سادگی متوقف می شود و رابط شبکه مدیریتی کنسول ESXi را راه اندازی می کند (نباید با عوامل مدیریت مجدد راه اندازی شود). هنگامی که شما نمی توانید یک ماشین مجازی را متوقف کنید یا شروع آن را انجام دهید، مفید است یا اگر vCenter Server یک VM را اجرا می کند، زمانی که این کار را نمی کند.

تنظیم DNS

تست مدیریت شبکه این عمل دروازه پیش فرض و سرورهای DNS را می سازد.

همچنین تلاش می کند نام میزبان را حل کند تا تأیید شود که شبکه مدیریت به درستی پیکربندی شده است.

غیر فعال کردن مدیریت شبکه این گزینه بین فعال کردن و غیرفعال کردن رابط شبکه مدیریت کنسول ESXi را تغییر می دهد.

این باعث نمی شود که VM ها بر روی میزبان تاثیر بگذارند.

بازگرداندن سوئیچ استاندارد از این اقدام برای بازگرداندن شبکه استفاده کنید اگر مشکلی با vSwitch توزیع شده است که از یک سوئیچ استاندارد مهاجرت کرده است.

این یک آداپتور مجازی جدید ایجاد می کند و شبکه مدیریت را از vSwitch Distributed به vSwitch استاندارد انتقال می دهد , اما این در دسترس نیست مگر اینکه یک vSwitch Distributed پیکربندی شود.

پیکر بندی صفحه کلید

پیکربندی صفحه کلید شما می توانید زبان برای طرح بندی صفحه کلید میزبان را انتخاب کنید.

مشاهده اطلاعات پشتیبانی این گزینه شماره سریال سرور، شماره سریال مجوز و نشانگر Secure Shell را نشان می دهد که برای تایید هویت میزبان ESXi از جمله موارد دیگر استفاده می شود.

مشاهده logs سیستم این عمل سیاهههای مربوط به سیستم را نمایش می دهد، مانند پرونده های VMKernel و میزبان مجاز.

تنظیم مجدد تنظیمات سیستم.

این گزینه تمام پارامترهای سیستم را به پیش فرض های خود باز می کند، از جمله رمز عبور ریشه و ثبت تمام VM ها از میزبان ؛ این مقاله بصورت اختصاصی توسط قائم هاست ترجمه و منتشر شده , هرگونه کپی برداری حتی با ذکر منبع ممنوع بوده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

سایر مطالب آموزشی »

این صفحه چطور بود؟ post