زمانی که می خواهید یک شرکت خدمات وب هاستینگ را انتخاب کنید عوامل و فاکتورهای زیادی دخیل هستند. جدای از میزان فضا و پهنای باند که عوامل غیرقابل انکاری هستند یکی از مواردی که نباید نادیده گرفت میزان آپتایم وب هاستینگ (هاست) است که می تواند میزان کیفیت خدمات و عملکرد شرکت را تعیین کند. تقریبا همه افراد متخصص و غیر آن از اهمیت این عامل آگاه هستند

 

اگر بخواهیم آپتایم را به صورت خلاصه و قابل لمس تعریف کنیم می توان گفت مدت زمان در حال اجرا بودن کامپیوتر سرور است. یک وبسایت باید همیشه بالا و در دسترس باشد و هرگونه عدم دسترسی و خطای سرور می تواند به آن وبسایت خسارت هایی از جمله از دست رفتن کاربران را وارد آورد. مدیران و مالکان وبسایت ها همیشه به دنبال شرکت هایی هستند که بتوانند درصد بالایی از آپتایم را تضمین کنند.

اگر چه خرابی سرورها و مشکلات آنها مانند ارتقا نرم افزاری و یا ارتقا امنیتی سرور اجتناب ناپذیر می باشد اما شرکت ها همواره به دنبال کاهش زمان قطعی هستند. در حال حاضر برخی شرکت ها سرمایه گذاری های بزرگی را در این بخش انجام داده اند تا بتوانند بازدهی و عملکرد سرورها را به صورت 7/24 تضیمن کنند.

در حال حاضر در تبلیغات شرکت های مختلف تضمین آپتایم 99% بسیار دیده می شود که از نظر اکثر افراد بسیار ایده آل است. اما آیا می دانستید که همین 1 درصد تفاوت می تواند به طور متوسط برای هر وبسایت 15 دقیقه در روز خرابی باشد؟ برای سایت های معتبر و پربازدید همین امر می تواند تأثیر قابل ملاحظه ایی در تجارتشان داشته باشد. برخی از شرکت های وب هاستینگ در تلاش برای ارایه آپتایم 99.9% هستند که زمان قطعی روزانه در حدود 2 الی 3 دقیقه خواهد بود.

سرویس های با آپتایم بالاتر قطعا دارای هزینه های بیشتری هستند که این هزینه بیشتر مطمئنا برای افرادی که می خواهند کسب و کاری در اینترنت راه اندازی کنند و مشتری جذب کنند ارزش خواهد داشت زیرا برای حضور موفق در عرصه اینترنت یکی از اولین ها دسترسی همیشگی و آسان مشتریان به وبسایت مجموعه شما است.

بنابراین اگر در حال حاضر به دنبال یک شرکت و میزبان قابل اعتماد می گردید بهتر است به بازخوردها و امتیازهای داده شده از طرف مشتریان فعلی و قبلی آن شرکت و همچنین آپتایم آن توجه کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

این صفحه چطور بود؟ post