آموزش مانت کردن iso در vmware

آموزش مانت کردن iso در vmware

با سلام و احترام خدمت کلیه مشترکین عزیز قائم هاست

امروز قصد داریم تا آموزش مانت کردن iso در vmware را مطرح نماییم , بسیاری از کاربران با مانت کردن ایزو در سرور های اختصاصی مشکل دارند و درخواست آموزش میکنند با این آموزش مختصر و جامع قصد داریم تا آموزش مانت کردن iso در vmware را بصورت کامل برای شما آموزش دهیم.

آموزش مانت کردن iso در vmware

برای مانت کردن ایزو در وی ام ور ابتدا باید ایزو مورد نظر خود را دانلود کرده باشید و یا لینک دانلود ایزو مورد نظر را داشته باشید.

برای اپلود کردن ایزو در داخل هارد های vmware می توانید از دو طریق اپلود در داخل datastore از طریق خود vmware اقدام نمایید و یا از طریق SSH لینک ایزو مورد نظر خود را دانلود نمایید.

برای اپلود کردن ایزو از طریق brows در datastore کافیست وارد vmware بشید و بعد از ان در منو summary روی datastore دلخواه خود کلیک راست کنید و گزینه brows بزنید , و در بالای صفحه brows گزینه upload file را انتخاب کنید و فایل خود را انتخاب کنید.

 

آموزش مانت کردن iso در vmware

آموزش مانت کردن iso در vmware

 

طریقه دوم دانلود در سرور از طریق SSH می باشد

برای دانلود کردن در سرور از طریق SSH ابتدا از بخش configuration و بخش security profile می بایست SSH سرور را استارت نمایید که فعال شود , بعد از این از طریق اس اس اچ وارد سرور شوید و به مسیر هارد دلخواه خود مراجعه کنید به این شکل :

cd /vmfs/volumes/datastore1 بجای datastore1 نام هارد خود را اگر متفاوت هست جایگزین نمایید.

بعد از وارد شدن به مسیر هارد دلخواه خودتان می توانیید , با دستور wget ایزو مورد نظر را دانلود نمایید .

بطور مثال :

wget qaemhost.ir/windows.iso

بعد از دانلود شدن و اتمام اپلود ایزو در هارد سرور , حتما اس اس اچ سرور خود را غیر فعال نمایید تا مشکل امنیتی برای سرور شما بوجود نیاید.

جهت مانت کردن ایزو در ماشین مجازی خود , هنگام ایجاد ماشین مجازی در بخش CD/DVD drive1 گزینه Datastore ISO File را بزنید و ایزو مورد نظر خود را از هارد اپلود شده انتخاب نمایید .

این آموزش بصورت اختصاصی توسط قائم هاست نوشته شده و هرگونه با ذکر منبع بلا مانع هست .

سایر صفحات و مطالب مرتبط »

5/5 - (3 امتیاز)