نحوه اتصال به FTP با Notepad ++

 

notepad++

اگر یک توسعه دهنده وب هستید یا قصد دارید یکی از آن ها باشید ، ++ Notepad ابزاری ضروری برای گردش کار شماست. این یک روش سریعتر برای تغییر کد در سرور شما نسبت به استفاده از سرویس گیرنده FTP است . به همین ترتیب ، در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک اتصال FTP Notepad ++ ایجاد کرده و از راه دور به سرور خود دسترسی پیدا کنید.

آشنایی با Notepad ++

Notepad ++ یک نرم افزار ویرایش متن متن باز است که برای کاربران Microsoft Windows در دسترس است. به دلیل ویژگی های گسترده از جمله برجسته سازی و تاشو کردن نحو ، قابلیت جستجوی متن و جایگزینی آن و نمایش چند سند ، برای بسیاری از توسعه دهندگان گزینه ای برتر بوده است.

افزونه های مختلفی برای افزایش عملکرد نرم افزار در دسترس است و یکی از آنها NppFTP است. این ابزار به شما امکان می دهد از ++ Notepad برای اتصال به پرونده های سرور خود از طریق اتصال FTP استفاده کنید ، بنابراین می توانید فایل های وب را ویرایش کرده و در وب سایت خود تغییراتی ایجاد کنید.

ایجاد نوت پد ++ اتصال FTP

برای فعال کردن عملکرد FTP در Notepad ++ مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1. دریافت جزئیات FTP

++ Notepad را در رایانه خود بارگیری و نصب کنید.
با ورود به سیستم hPanel جزئیات FTP خود را دریافت کنید. سپس ، به بخش Files رفته و منوی FTP Account را انتخاب کنید. جزئیات را در بخش FTP Access مشاهده خواهید کرد .

از نام میزبان ، پورت ، نام کاربری و رمز عبور برای اتصال سرور شما به ++ Notepad استفاده خواهد شد.

مرحله 2. اتصال به Notepad ++ از طریق FTP

Notepad ++ را باز کنید و به افزونه ها بروید -> Admin Plugins
پس از ظاهر شدن کادر گفتگو ، جعبه NppFTP را که در زیر زبانه موجود است علامت بزنید. Install را فشار دهید و برنامه دوباره راه اندازی می شود.

به بخش Plugins بروید -> NppFTP -> Show NppFTP Window . یک پنجره پیکربندی در سمت راست برنامه ظاهر می شود.

برای شروع استفاده از افزونه ، یک نمایه جدید ایجاد کنید. برای این کار ، روی نماد چرخ دنده در نوار منوی NppFTP کلیک کرده و تنظیمات نمایه را انتخاب کنید .

ad new را انتخاب کنید ، نام و نام خانوادگی مشخصات را وارد کنید و ok را بزنید .

پس از آن ، جزئیات FTP را در تب Connection وارد کنید.

به تب Transfers بروید. سپس ، حالت اتصال را فعال و حالت انتقال را ASCII قرار دهید

برای ذخیره پیکربندی خود ، روی دکمه بستن کلیک کنید.
تنظیمات فوق تضمین می کند که مجوزهای شما پس از انجام هر تغییری ثابت باقی می مانند. استفاده از تنظیمات مختلف ممکن است وب سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد.

برای برقراری ارتباط ، دکمه اتصال (Dis) اتصال (اولین مورد را در نوار منوی NppFTP ) فشار دهید و نمایه FTP جدیداً ایجاد شده خود را انتخاب کنید.
از طریق اتصال FTP ++ Notepad را به حساب میزبانی خود متصل کنید
سرانجام ، یک نماد پوشه را در کنار دکمه اتصال (Dis) مشاهده خواهید کرد. برای دسترسی به فهرست ، دکمه Open Directory را انتخاب کنید ، نام Directory را تایپ کنید و OK را فشار دهید .

ویرایش پرونده های سرور از طریق Notepad ++

پس از برقراری ارتباط FTP در ++ Notepad ، نوبت به ویرایش فایلهای موجود در فهرست خود می رسد. تمام آنچه شما باید انجام دهید این است:

روی پرونده هایی که می خواهید ویرایش کنید دوبار کلیک کنید.
پس از پایان کار ، دکمه ذخیره را فشار دهید تا تغییرات اعمال شود.
فایلی را که می خواهید ویرایش کنید باز کنید و با فشار دادن دکمه ذخیره ، اصلاح خود را ذخیره کنید.
توصیه می شود قبل از ایجاد هرگونه تغییر ، نسخه پشتیبان تهیه کنید تا از بروز هرگونه خطایی مانند از بین رفتن داده یا خراب شدن پرونده جلوگیری شود.

نتیجه

Notepad ++ می تواند جایگزین سرویس گیرنده FTP سنتی شود. به سادگی یک اتصال FTP Notepad ++ ایجاد کنید ، سپس می توانید پرونده های سرور خود را تغییر دهید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

++ Notepad را در رایانه خود بارگیری و نصب کنید. سپس ، جزئیات FTP خود را از hPanel دریافت کنید.
پلاگین NppFTP را نصب کنید و یک نمایه جدید ایجاد کنید.
به سرور خود متصل شوید و به فهرست مورد نظر دسترسی پیدا کنید.
فایلی را که می خواهید ویرایش کنید انتخاب کرده و تغییرات را ذخیره کنید.
تبریک می گویم! شما با موفقیت آموخته اید که از طریق Notepad ++ به پرونده های وب خود دسترسی پیدا کرده و آنها را مدیریت کنید.

 

مطالب مرتبط :

5/5 - (5 امتیاز)