نحوه رفع ECONNREFUSED – اتصال توسط سرور رد شد

اگر با ECONNREFUSED روبرو شدید – اتصال با خطای سرور در FileZilla رد شده است و نمی دانید چگونه آن را برطرف کنید ، پس در جای مناسب قرار دارید. این آموزش به شما نشان می دهد که چگونه از طریق چند روش خطای FTP را برطرف کنید. بگذار چک کنیم!

  • روش 1 – غیرفعال کردن فایروال / نرم افزار ضد ویروس در رایانه
  • روش 2- تغییر مقدار پیش فرض FileZilla
  • روش 3 – ویرایشگر  پیکربندی FileZilla

 

روش 1 – غیرفعال کردن فایروال / نرم افزار ضد ویروس در رایانه

یکی از دلایل احتمالی این خطا این است که دیوار آتش و نرم افزار ضد ویروس در رایانه شما از ایجاد اتصال FileZilla جلوگیری می کند.

اگر علت ECONNREFUSED – اتصال با خطای سرور رد شده است ، به سادگی فایروال و نرم افزار ضد ویروس را در رایانه خود غیرفعال کنید و سعی کنید دوباره وصل شوید. نحوه انجام این کار در ویندوز به شرح زیر است:

1. کلید Windows را روی صفحه کلید خود فشار داده و در Control Panel تایپ کنید .
به سیستم و امنیت بروید و فایروال Windows Defender را پیدا کنید .این تصویر System و Security را در ویندوز به شما نشان می دهد.

econnrefused

 

2.در نوار منوی سمت چپ ، گزینه روشن یا خاموش کردن Windows Defender Firewall را پیدا کنید .

این تصویر تنظیمات فایروال Windows Defender Windows Firefox را به شما نشان می دهد تا ECONNREFUSED – اتصال با خطای سرور رد شده است.

خطا
در پنجره بعدی ، تنظیمات را تغییر دهید تا Windows Defender Firewall برای شبکه های عمومی و خصوصی خاموش شود ، سپس Ok را فشار دهید .

در macOS ، شما باید:

روی منوی Apple در نوار ابزار بالا سمت چپ و سپس System Preferences کلیک کنید .
تعیین محل امنیت و حریم شخصی گزینه است.این تصویر تنظیمات تنظیمات تنظیمات سیستم را در MacO ها به شما نشان می دهد

ECONNREFUSED

 

به Firewall بروید و روی گزینه Turn Off Firewall کلیک کنید.این تصویر نحوه خاموش کردن فایروال روی macO ها را به شما نشان می دهد

رفع خطال اتصال سرورreconnrefused

این روش باید ECONNREFUSED را برطرف کند – اگر مشکلات مربوط به فایروال و ضد ویروس رایانه های شما نیست ، بلافاصله با خطای سرور رد می شود. در صورت ادامه ، همه چیز را روشن کرده و به جای آن روش بعدی را انجام دهید.

روش 2- تغییر مقدار پیش فرض FileZilla

گاهی اوقات ، خطا رخ می دهد زیرا هنگام اتصال با FileZilla از پورت اشتباه استفاده می کنید. در این صورت ، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که 22 (پورت پیش فرض SFTP) به جای 21 (شماره درگاه پیش فرض FTP) را روی ستون پورت قرار دهید ، همانطور که در زیر مشاهده می شودنحوه تغییر شماره پورت در FileZilla برای رفع ECONNREFUSED – اتصال با خطای سرور رد می شود

رفع خطال اتصال سرورreconnrefused

اطمینان حاصل کنید که اگر از پورت 22 استفاده می کنید ، پیکربندی مدیر سایت را ویرایش کرده و پروتکل را به SFTP – SSH File Transfer Protocol تغییر دهید .

روش 3 – ویرایشگر  پیکربندیFileZilla

اگر هیچ یک از راه حل های بالا کار نکرد ، ویرایش پیکربندی های شبکه FileZilla برای رفع ECONNREFUSED – اتصال با خطای سرور رد شد. برای دسترسی به مدیر پیکربندی شبکه ، آنچه باید انجام دهید در اینجا است:

به سرویس گیرنده FileZilla FTP متصل شوید و به Edit -> Network Configuration Wizard بروید .این تصویر به شما نشان می دهد که چگونه ویزارد پیکربندی شبکه را در FileZilla پیدا کنید

رفع خطال اتصال سرورreconnrefused
بعد از باز شدن پنجره Firewall و جادوگر پیکربندی روتر ، Next را فشار دهید .
انتخاب منفعل (توصیه می شود) به عنوان حالت انتقال پیش فرض ، قرار داده و یک بررسی بر روی اجازه مجدد به حالت انتقال دیگر در شکست گزینه است.این تصویر نحوه ویرایش فایروال و جادوگر پیکربندی را در FileZilla به شما نشان می دهد

رفع خطای ECONNREFUSED
استفاده از آدرس  خارجی سرور به جای  IP انتخاب کنید.
از آدرس زیر آدرس دریافت آدرس IP خارجی را انتخاب کنید . اگر میدان ورودی خالی است، وارد کنید مقدار پیش فرض است که http://ip.filezilla-project.org/ip.php ، و ادامه دهید.
در تنظیمات دامنه پورت تغییری ایجاد نکنید و از سیستم عامل Ask برای پورت استفاده کنید .
اکنون فقط باید مطمئن شوید که همه چیز به درستی پیکربندی شده است. بر روی دکمه Test کلیک کنید ، و FileZilla سعی می کند به probe.filezilla-project.org متصل شود تا چند تست ساده انجام دهد.

اگر در طول آزمون خطایی دریافت نکردید ، دوباره به حساب میزبانی خود متصل شوید و باید کاملاً اتصال برقرار کنید. اگر اتصال ECONNREFUSED – با خطای سرور رد شده است ، برای کمک با تیم پشتیبانی میزبان خود تماس بگیرید.

نتیجه

با پایان دادن به این آموزش کوتاه ، شما یاد گرفته اید که چگونه FileZilla ECONNREFUSED – اتصال با خطای سرور از طریق سه روش ساده رد شد. در اینجا خلاصه ای از دلایل وقوع آن و نحوه رفع آن آورده شده است:

  • نرم افزار ضد ویروس و فایروال رایانه ها از ایجاد ارتباط FileZilla جلوگیری می کند – آنها را به طور موقت در رایانه خاموش کنید.
  • استفاده از پورت اشتباه هنگام ایجاد اتصال – از پورت شماره پیش فرض SFTP (22) به جای پورت FTP (21) استفاده کنید
  • پیکربندی نادرست در FileZilla Client شما – ویرایش پیکربندی ها از طریق Wizard Network Configurations FileZilla.

 

مطالب مرتبط :

این صفحه چطور بود؟ post