نحوه تغییر سرورهای نام دامنه (اشاره به ارائه دهنده دیگر)

دامنه
در این مقاله ، شما می خواهید یاد بگیرید که چگونه با تغییر سرورهای نام دامنه ، آن را به سمت میزبان هدایت کنید. با این روش می توانید سایت خود را به یک ارائه دهنده میزبانی دیگر منتقل کنید در حالی که هنوز نام دامنه قدیمی را حفظ کرده اید.

اشاره دامنه به میزبان
چگونه یک دامنه را به یک میزبان جدید نشان دهیم
1. مقادیر جدید سرور نام را دریافت کنید
2. مقادیر جدید سرورهای نام را اعمال کنید
3. منتظر انتشار DNS باشید

اشاره دامنه به میزبان

فرض کنید شما به تازگی سایت خود را به یک ارائه دهنده میزبانی دیگر منتقل کرده اید. با این حال ، نام دامنه شما در شرکت میزبان قدیمی باقی مانده است و بازدیدکنندگان را به وب سایت شما هدایت نمی کند.

این مشکل به این دلیل اتفاق می افتد که دامنه شما به میزبان وب جدید متصل نیست. شما چندین گزینه در مورد چگونگی حل این مسئله دارید ، اما در عمل ، ما فقط استفاده از یک روش را توصیه می کنیم.

می توانید دامنه را به ارائه دهنده میزبانی جدید منتقل کنید. با این حال ، انتقال دامنه معمولاً شامل هزینه های اضافی است زیرا دامنه برای یک سال دیگر تمدید خواهد شد.

گزینه دوم این است که DNS A دامنه را با آدرس IP جدید خود به روز کنید. با این وجود ، از آنجا که A records برای نشان دادن آدرسهای IP ساکن طراحی شده اند ، توصیه می شود از این روش استفاده نکنید. در صورت تغییر IP ، وب سایت شما تا به روزرسانی سابقه ، متوقف می شود.

آخرین روش تغییر سرورهای نام دامنه است. این گزینه توصیه شده است زیرا شما می توانید کنترل DNS دامنه خود را به سرویس دهنده جدید میزبان بدون تغییر ثبت کننده خود منتقل کنید .

چگونه یک دامنه را به یک میزبان جدید نشان دهیم؟

با در نظر گرفتن تمام ملاحظات ، ما قصد داریم نحوه تغییر سرورهای نام دامنه را به شما نشان دهیم. توجه داشته باشید که ما از Hostinger به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد ، اما شما می توانید از این مراحل به عنوان مثال استفاده کنید تا دامنه خود را به سمت هر میزبان وب هدایت کنید.

1. مقادیر جدید سرور نام را دریافت کنید.

اول از همه ، لیستی از سرورهای نام را از ارائه دهنده میزبان جدید خود پیدا کنید. اطلاعات معمولاً در صفحه اسناد شرکت یا در ایمیل پس از خرید ارائه می شود.

اگر هنوز اطلاعات را پیدا نکردید ، باید با ارائه دهنده میزبانی خود تماس بگیرید.

در هاستینجر ، می توانید تمام اطلاعات مربوط به DNS را در هاستینگ -> حساب ها -> جزئیات پیدا کنید .

 

لیست سرورهای نام اغلب به این شکل است:

ns1.dns-parking.com
ns2.dns-parking.com
میزبان وب معمولاً دو یا چند سرور نام ارائه می دهند. تمام این آدرس ها را یادداشت کنید زیرا باید آنها را در صفحه کنترل ثبت کننده دامنه خود وارد کنید.

 

2. مقادیر جدید سرورهای نام را اعمال کنید

مرحله بعدی اشاره کردن نام دامنه به میزبان جدید جایگزینی سرورهای نام دامنه قدیمی است. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است:

  1. وارد ثبت نام دامنه خود شوید. به یاد داشته باشید ، این مکانی است که دامنه خود را خریداری کرده اید .
  2. به دنبال گزینه تنظیم سرورهای نام دامنه خود باشید. هر ثبت کننده روش متفاوتی برای انجام این کار دارد. با این حال ، به طور کلی ، می توانید تنظیمات مناسب را در منوی Domains ، Domain Manager یا موارد مشابه مشاهده کنید.
  3. بخشی را پیدا کنید که سرورهای نام ، سرورهای بروزرسانی ، مدیریت DNS یا سایر منوهای مشابه را بخواند .
    بخش سرورهای نام را در فهرست دامنه های Hostinger به روز کنید.
    باید چندین فیلد مانند Nameserver # 1 ( سرور نام اصلی) ، Nameserver # 2 ( سرور نام دوم) و شاید حتی موارد دیگر را مشاهده کنید.
  4. سرورهای نام را در قسمت های مناسب وارد کنید. یک سرور نام که با ns1 شروع می شود باید در قسمت Nameserver # 1 ، ns2 به Nameserver # 2 و غیره قرار گیرد. اگر زمینه های ایجاد نامهای سرور کودک را مشاهده کردید ، آنها را نادیده بگیرید.

اگر تفاوتی بین تعداد سرورهای نام و تعداد قسمتهای موجود وجود دارد ، این نکات را به خاطر بسپارید:

  • اگر ارائه دهنده میزبانی شما فقط دو سرور نام به شما می دهد ، اما ثبت کننده شما چهار یا بیشتر زمینه را در اختیار شما قرار می دهد ، دو فیلد اول را وارد کنید و سایر موارد را خالی بگذارید.
  • اگر ارائه دهنده میزبانی شما به شما سه سرور نام می دهد ، اما ثبت کننده شما فقط اجازه می دهد تا دو سرور وارد کنید ، از دو سرور نام استفاده کنید.

اگر هنوز نمی توانید منوی تنظیم سرورهای نام خود را پیدا کنید ، به دنبال صفحه راهنما یا س Qالات متداول ثبت کننده باشید. متناوباً ، می توانید از پشتیبانی مشتری بخواهید سرورهای نام جدید را برای شما وارد کند.

3. منتظر انتشار DNS باشید

پس از تنظیم سرورهای نام ، باید صبر کنید تا تغییرات اعمال شود. از این دوره به عنوان انتشار DNS در سراسر جهان یاد می شود.

این فرآیند معمولاً چند ساعت به طول می انجامد ، اما ممکن است دو روز نیز طول بکشد. ممکن است بخواهید حافظه پنهان DNS خود را شستشو دهید تا روند کار تسریع شود.

نتیجه

پس از انتقال به ارائه دهنده میزبانی وب دیگر ، باید دامنه خود را به سمت میزبان جدیدی هدایت کنید تا سایت شما در دسترس باشد. خوشبختانه با تغییر سرورهای نام  به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. به سادگی جزئیات سرورهای نام جدید خود را دریافت کرده ، آن را در تنظیمات DNS دامنه کپی کرده و منتظر انتشار DNS باشید.

 

مطالب مرتبط :

این صفحه چطور بود؟ post