آموزش 0 تا 100 افزونه Yoast Seo

بهترین و ساده ترین آموزش 0 تا 100 افزونه Yoast Seo

 

 

آموزش 0 تا 100 افزونه Yoast Seo

آموزش 0 تا 100 افزونه Yoast Seo

توضیحات تکمیلی :

زمانی که بر روی سایت وردپرسی خود کار می کنید، افزونه سئوی Yoast یکی از ابزارهای باارزشی است که می توانید بر روی سایت خود داشته باشید. این افزونه یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرسی در سراسر جهان است و استفاده از آن به دانش زیادی نیاز ندارد. چه خودتان سایت را مدیریت کنید یا از متخصصان سئو برای اینکار کمک بگیرید، افزونه Yoast یک ابزار قدرتمند است که می تواند به شما کمک کند تا جایی که می توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. افزونه یوست ( Yoast ) را می توان بر روی هر سایت وردپرسی نصب کرد. به یاد داشته باشید که این افزونه جامع ترین و کامل ترین افزونه مرتبط با سئو برای وردپرس است که می‌توانید از مزایای آن به خوبی بهره مند شوید. شما می‌توانید نسخه پرمیوم آن را برای سایت خود خریداری کنید اما بیشتر قابلیت‌های نسخه پرمیوم در نسخه رایگان نیز موجود است. با استفاده از این افزونه قادر هستید، موارد مختلفی همچون تایتل ها و توضیحات داده را کنترل کنید، کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را تنظیم نمایید و نقشه سایت را مدیریت کنید.

آموزش 0 تا 100 افزونه Yoast Seo

دانلود و نصب افزونه سئوی Yoast :

اگر هم اکنون این افزونه را بر روی سایت خود نصب نکرده اید، بهتر است هر چه زودتر به فکر دانلود و نصب آن باشید.از قسمت مدیریت سایت، به دنبال گزینه” افزونه” بگردید. موس را روی آن نگه دارید و گزینه” افزودن” را بزنید.

 

با فشار دادن این گزینه، صفحه ای برایتان باز می شود که در آن می توانید گزینه‌هایی همچون شاخص، محبوب، توصیه شده و علایق را مشاهده کنید. اگر افزونه Yoast را در این بخش پیدا نکردید، می توانید با استفاده از جعبه جستجوی موجود در صفحه اقدام به جستجوی آن کنید.

 

آموزش 0 تا 100 افزونه Yoast Seo

بعد از اینکه افزونه را پیدا کردید، روی گزینه نصب کلیک کنید. در این حالت وردپرس افزونه را برای شما دانلود کرده و سپس نصب می کند. در نهایت از شما خواسته می شود افزونه را فعال کنید. افزونه را فعال نمایید . اگر همه چیز به خوبی پیش رفته باشد باید گزینه سئو را در قسمت راست مشاهده کنید.

آموزش 0 تا 100 افزونه Yoast Seo

آموزش 0 تا 100 افزونه Yoast Seo

 

شما گزینه دیگری نیز پیش رو دارید. اگر این افزونه را از اینترنت دانلود کرده اید، می‌توانید آن را از قسمت بارگذاری افزونه روی هاست بارگذاری کنید و سپس فعال نمایید. دانلود و نصب این افزونه بسیار اسان است اما باید نحوه تنظیمات آن را به خوبی بدانید. اگر قبلا از این افزونه استفاده نکرده اید، ممکن است برخی از گزینه ها برایتان سردرگم کننده باشد. سعی می کنیم در این مقاله تا حد ممکن مراحل کار را به خوبی نشان دهیم . از آنجایی که تنظیمات ایده آل افزونه از سایتی به سایت دیگر متفاوت است، قصد نداریم تنظیمات سخت و سریعی را برای انتخاب کردن پیش روی شما بگذاریم. اگر در مورد همه بخش های این افزونه اطلاعات کافی داشته باشید می توانید بر اساس نیازهای خود از آن استفاده کنید.

وارد کردن تنظیمات از سایر افزونه های سئو:

اگر در سایت وردپرسی خود از افزونه سئوی دیگری استفاده می کردید باید تنظیمات آن را وارد این افزونه بکنید.برای انجام اینکار کافیست از سمت راست داشبورد مدیریتی خود گزینه سئو را انتخاب کنید. از لیستی که باز می شود گزینه ابزارها را انتخاب نمایید و در نهایت روی گزینه “وارد کردن و خروجی گرفتن” کلیک کنید.

 

آموزش 0 تا 100 افزونه Yoast Seo

حالا در این قسمت قادر خواهید بود تنظیمات افزونه سئوی قبلی خود را وارد افزونه Yoast کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جعبه مناسب را انتخاب کنید و گزینه درون ریزی را انتخاب نمایید. اگر از افزونه Yoast قدیمی تر همچون Robots Meta ، RSS Footer یا Yoast Breadcrumbs استفاده می کردید، می توانید تنطیمات آن را از تب “Import from other plugins” وارد کنید. اگر از افزونه های دیگر سئو استفاده می کردید باید تب “وارد کردن تنطیمات از دیگر افزونه های سئو” را انتخاب کنید.

اگر تنظیمات سایر افزونه ها را دارید و می خواهید آن را وارد کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تب درون ریزی بروید و فایل مورد نظر را انتخاب کنید و تنظیمات درون ریزی را بزنید.

 

انجام تنظیمات افزونه سئوی Yoast :

اگر هیچ گونه تنظیماتی برای درون ریزی ندارید، می توانید از اول همه چیز را آغاز کنید. حتی اگر تنظیماتی را از سایر افزونه ها وارد کرده اید، باز هم انجام تنظیمات آسیبی به سایت شما وارد نمی کند. برای شروع، به داشبورد مدیریت سایت بروید و گزینه سئو را از سمت راست انتخاب کنید. بعد از انتخاب، لیستی از گزینه های مختلف برایتان باز می شود.حالا بر روی گزینه عمومی کلیک کنید. در این قسمت می توانید برخی از تنظیمات اصلی این افزونه را انجام دهید.

 

تنظیمات عمومی:

عمومی :

اگر می خواهید افزونه سئو را به تنظیمات پیش فرض و اولیه اش برگردانید، تب عمومی جایی است که می توانید از آن استفاده کنید. اگر روی تب عمومی کلیک کنید گزینه هایی را پیش روی شما قرار می دهد. یکی از این گزینه ها “برگرداندن تنظیمات به حالت پیش فرض” است. اگر علاقه ای به اینکار نداشتید می توانید گزینه شروع تور را انتخاب کنید تا بتوانید بیشتر با این افزونه آشنا شوید.

 

تب اطلاعات شما:

حالا روی تب “اطلاعات شما “کلیک کنید. در این قسمت قادر خواهید بود نام سایت و نام جایگزین برای سایت را وارد نمایید. در بخش بعدی به این افزونه می گویید که شخص هستید یا شرکتی دارید. اینکار به گوگل کمک می کند راحت تر سایت شما را در نتایج نموداری نشان دهد. اگر در این قسمت گزینه شرکت را انتخاب کنید می توانید نماد خود( منظور از نماد، لوگوی شرکت است) را نیز وارد نمایید.

ابزارهای وب مستر:

تب ابزار وب مسترها را انتخاب کنید. اگر می خواهید از ابزارهایی همچون کنسول جستجوی گوگل، الکسا ، ابزار وب مستر بینگ استفاده کنید می توانید سایت خود را از همین قسمت تایید نمایید. اصلا مهم نیست چه ابزاری را انتخاب می کنید، فرآیند انجام کار یکسان است. من ابزار کنسول جستجوی گوگل را به عنوان مثال انتخاب کردم.

1٫ابتدا وارد داشبورد کنسول جستجوی گوگل شوید و گزینه Manage Property را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Verify this site کلیک کنید . اگر تا به حال سایت خود را به این کنسول اضافه نکرده اید، باید اینکار را انجام دهید.

گزینه تایید “HTML Tag” را انتخاب کنید. به جای اینکه کد مورد نظر را کپی کنید و در محل مورد نظر بچسبانید این گزینه به شما اجازه می دهد به طور مستقیم این کد را در جعبه کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) قرار دهید.
حالا روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید. سپس به کنسول جستجوی گوگل برگردید و گزینه Verify را بزنید.

آموزش 0 تا 100 افزونه Yoast Seo

امنیت:

آخرین تب در این بخش ، تب امنیت است. اگر سایت شما تنها یک نویسنده دارد نیازی نیست زیاد روی این گزینه کار کنید. اما اگر افراد متعددی بر روی سایت شما کار می کنند و به محتوای شما دسترسی دارند ، این بخش می تواند مفید باشد. زمانی که جعبه تیک نخورده باشید، این بخش به شما اجازه میدهد گزینه های پیشرفته ای همچون ریدایرکت را در جعبه Yoast که در هر صفحه نمایش داده می شود مشاهده کنید.

عنوان ها و متاها:

قسمت بعدی در بخش سئو ، بخش عنوان و متاهاست. این قسمت بسیار مهم است زیرا در این بخش می توانید نحوه نمایش و ظاهر شدن سایت در موتورهای جستجو را تعیین کنید. زمانی که روی این بخش کلیک می کنید صفحه ای برایتان باز می شود. اولین تب در این بخش، تب عمومی است.

 

عمومی:

در این قسمت می توانید نحوه نمایش عنوان سایت را مشخص کنید. با استفاده از جداکننده عنوان می توانید برای سایت خود عناوین مختلفی را تعیین کنید. هر نوع جدا کننده ای که در این قسمت انتخاب کنید در تمامی صفحات سایت نشان داده خواهد شد. اگر گزینه اجبار به بازنویسی عنوان ها را انتخاب کرده باشید، مشکلاتی که برخی از سایت ها به هنگام نمایش عنوان سایت دارند حل خواهد شد. برخی از سایت ها از قالب هایی استفاده می کنند که به طور درون ساخت دارای نمایش دهنده عنوان هستند .در این صورت اگر مشکلی وجود داشته باشد با فعال کردن این گزینه به احتمال زیاد حل می شود.

خانه:

چیزی که در این بخش مشاهده خواهید کرد به نحوه تنظیمات سایت شما بستگی دارد. در این مورد،من یک صفحه برای صفحه اصلی و صفحات مختلف برای وبلاگ را تنظیم کرده ام.

شما می توانید عناوین و توضیحات داده را در این بخش ویرایش کنید. اگردر سایت شما صفحه اصلی آخرین پست های منتشر شده را نشان می دهد، تب خانه برایتان ظاهر متفاوتی خواهد داشت.
نوع پست یا گونه های فرسته:

عناوین و توضیحات داده:

گزینه بعدی تب گونه های فرسته است. در این بخش می توانید قالب اصلی عناوین و توضیحات داده را برای صفحات سایت خود تنظیم کنید. پست های وبلاگ از یک نوع فرمت پیروی می کنند در حالیکه سایر صفحات در سایت شما از فرمت دیگری استفاده خواهند کرد. اگر برای هر کدام از صفحاتی که منتشر می کنید، عنوان بهینه شده و توضیحات داده مناسب انتخاب نکنید، عنوان و توضیحاتی که در این بخش مشخص می کنید به صورت پیش فرض نمایش داده می شود. اگر کادر توضیحات متا را خالی بگذارید، موتورهای جستجو، گزیده ای از مطالب موجود در صفحه را برای نمایش انتخاب می کنند.

روبات متا:

اگر گزینه “noindex, follow” فعال باشد، مواردی که نباید در موتورهای جستجو ایندکس شود را مشخص می کنید. در بیشتر موارد، این گزینه را تیک نخورده رها می کنید اما اگر صفحاتی دارید که ممکن است باعث جریمه گوگل شود بهتر است این گزینه تیک بخورد.
تاریخ در پیش نمایش ریز:

انتخاب کردن یا نکردن این گزینه به نوع محتوایی که در صفحه دارید بستگی خواهد داشت.اگر در سایت خود مطالب را به صورت مکرر به روز می کنید و اخبار جالبی را منتشر می نمایید بهتر است این گزینه فعال باشد.اما اگر محتوای زیادی برای انتشار ندارید و آن را به صورت منظم به روز نمی کنید بهتر است این گزینه را نیز غیر فعال نگه دارید.

جعبه متای Yoast seo :

اگر سایت شما نویسندگان مختلفی دارد، می توانید از این گزینه برای جلوگیری از ایجاد تغییرات استفاده کنید.

طبقه بندی:

تب بعدی که مشاهده می کنید “طبقه بندی” است. اگر سایت شما همانند وبلاگی است که از طبقه بندی ها و برچسب های مختلف برای سازماندهی پست ها استفاده می کند، می توانید از این بخش قالبی برای عناوین و توضیحات داده انتخاب کنید. اگر قصد دارید از واژه های یکسان برای برچسب و طبقه بندی استفاده کنید مشکلی وجود ندارد. اما ممکن است برای جلوگیری از جریمه شدن برای محتوای تکراری، گزینه “noindex, follow” را فعال کنید.

آموزش 0 تا 100 افزونه Yoast Seo

آموزش افزونه Yoast Seo

 

بایگانی ها:

اگر شما نیز وبلاگی دارید که دارای محتوای بایگانی شده بر اساس نام نویسنده و تاریخ است می توانید کار را برای خوانندگان خود راحت تر کنید و به آنها اجازه دهید محتوای قبلی را پیدا کنند. با اینحال استفاده از صفحات بایگانی شده برای موتورهای جستجو همیشه آسان و ساده نیست. در بیشتر موارد موتور جستجو این موارد را به عنوان محتوای تکراری در نظر می گیرد. تب بایگانی از بروز این مشکل جلوگیری می کند و به موتور جستجو می گوید که این محتوا باید ایندکس شوند یا خیر. اگر خواستید می توانید صفحات بایگانی را به طور کلی غیر فعال کنید.همچنین شما می توانید عناوینی را برای صفحات خاص همچون صفحه 404 تعیین کنید.

دیگر:

آخرین تب در این بخش ، تب دیگر است. در این بخش می توانید چند تنظیم دیگر را نیز انجام دهید. خوشبختانه افزونه سئوی Yoast ، برای هر کدام از این بخش ها توضیحات خوبی ارائه کرده است. شما می توانید از این توضیحات استفاده کنید.

خوب کار ما در این بخش به پایان رسیده است. حالا دوباره به سمت راست داشبورد برگردید و از قسمت سئو گزینه اجتماعی را انتخاب نمایید.

اجتماعی:

تب حساب ها در بخش اجتماعی این افزونه، کاملا واضح و مشخص است. تنها کاری که باید در این بخش انجام دهید این است که آدرس پروفایل خود در شبکه های اجتماعی را وارد نمایید. فقط به خاطر داشته باشید که در بخش توییتر باید نام کاربری خود را وارد کنید .

در تب فیس بوک، شما می توانید Graph meta data را به سربرگ خود اضافه کنید. اینکار به فیس بوک اجازه میدهد از تصاویر، عناوین و توضیحات مناسبی برای اشتراک سایت شما استفاده کند. شما می توانید یک تصویر پیش فرض را نیز مشخص کنید.اگر در سایت فیس بوک صفحه طرفداران را دارید می توانید یک مدیر برای صفحه خود تعیین نمایید . تنظیمات مشابهی برای توییتر ، پینترست و گوگل پلاس وجود دارد. خوب حالا که تنظیمات شبکه های اجتماعی انجام شد می توانید به بخش سئو برگردید و گزینه” نقشه های XML سایت” را انتخاب کنید.

نقشه های XML سایت:

یکی از موارد ارزشمند در مورد افزونه سئوی Yoast این است که مدیریت نقشه های سایت در آن بسیار آسان است. زمانی که گزینه XML sitemap functionality فعال باشد، این افزونه به صورت خودکار یک نقشه سایت تولید می کند، زمانی که محتوای جدید افزوده شود آن را به روز می کند و موتورهای جستجو را به هنگام به روزرسانی پینگ خواهد کرد.اگر روی تب های مختلف موجود در این بخش کلیک کنید، می توانید تنظیمات مختلفی را انجام دهید. اگر نمی خواهید چیزی در نقشه سایت شما دیده شود آن را غیر فعال کنید. شما می‌توانید با وارد کردن شناسه یا ID ، نوشته های خاصی را از نمایش در نقشۀ سایت محروم کنید. برای انجام اینکار به تب “نوشته هایی که شامل نمی شوند” بروید و شناسه مورد نظر را وارد کنید و سپس ذخیره تغییرات را بزنید.

پیشرفته:

حالا دوباره به قسمت سئو در سمت راست برگردید و گزینه پیشرفته را انتخاب کنید.

در بخش پیشرفته اولین تبی که مشاهده می کنید بردکرامب یا سلسله نشانی هاست. اگر این مورد را فعال کنید، بازید کنندگان لینک هایی را در بالای سایت مشاهده خواهند کرد که مسیر ورود به صفحه مورد نظر را نشان می دهد( به عنوان مثال: عنوان پست > وبلاگ > نام سایت).

بردکرامبها در نتایج جستجوی موتورهای جستجو نیز قابل مشاهده است.

اگر می خواهید این گزینه را در سایت خود داشته باشید تنظیمات آن به سادگی قابل انجام نخواهد بود. بهتر است از مقالات مختلف در این زمینه استفاده کنید. در برخی از موارد باید کدهایی را در قالب خود انجام دهید. اگر کار با کدها را بلد نیستید از یک متخصص کمک بگیرید.

پیوندهای یکتا:

تب بعدی، پیوندهای یکتاست. در این بخش می توانید ساختار URL ، پیوندهای یکتا و بخش <Head> را تغییر دهید تا در موتورهای جستجو به خوبی نمایش داده شود.

RSS:

آخرین تب در این بخش ، تب RSS است. اگر در وبلاگ نویسی تجربه کافی داشته باشید به خوبی می دانید که برخی از صاحبان سایت ها بدون اینکه از شما اجازه بگیرند محتوای سایتتان را منتشر می کنند. این موضوع به شدت آزاردهنده است. اگرچه نمی توان به طور کلی از این موضوع جلوگیری کرد اما با استفاده از این بخش می توانید محتوایی را به پست خود اضافه کنید که به هنگام ظاهر شدن در RSS متن خاصی داشته باشد یا به سایت شما لینک دهد. در این حالت اگر فردی محتوای سایت شما را به طور مستقیم از فید RSS بردارد ؛ بک لینکی از سایت شما در آن وجود خواهد داشت.

میز فرمان جستجو:

این گزینه تنها زمانی ظاهر می شود که شما از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید. از قسمت سئو ، گزینه میز فرمان جستجو را انتخاب کنید.

در این بخش قادر هستید کد تایید را دریافت کنید بنابراین می توانید افزونه سئو را به کنسول جستجوی گوگل متصل نمایید. انجام اینکار به شما اجازه میدهد خطاهایی که کاربران با آن مواجه بوده اند را مشاهده کنید و آن را از بین ببرید. اگر می خواهید از این گزینه استفاده کنید مراحل زیر را باید دنبال نمایید.

روی گزینه” دریافت کد تعیین هویت گوگل” کلیک کنید. با اینکار جعبه ای ظاهر می شود که از شما در باره دسترسی افزونه به کنسول گوگل سوال می کند.
روی گزینه پذیرفتن کلیک کنید. حالا کد ظاهر شده را کپی نمایید.
کدی را که دریافت کردید در بخش تعیین هویت قرار دهید و دکمه تعیین هویت را بزنید.
حالا گزینه ذخیره نمایه را بزنید.

ابزارها:

ویرایشگر دسته جمعی چیزی نیست که بخواهید به طور مکرر از آن استفاده نمایید. این ابزار به شما این امکان را میدهد که به سرعت عنوان و توضیحات داده رابدون اینکه مجبور باشید به هر کدام از صفحات مراجعه کنید ویرایش نمایید.

بخش بعدی در این قسمت ویرایشگر پرونده هست که با استفاده از آن می توانید تغییراتی را روی فایل robots.txt و .htaccess ایجاد نمایید. گزینه بعدی وارد کردن و خروجی گرفتن است.شما می توانید با استفاده از این گزینه از تمامی تنظیمات انجام شده کپی بگیرید .

استفاده از افزونه سئوی Yoast :

خوب حالا که این افزونه را دانلود و نصب کردید و با تنظیمات آن آشنا شدید، از داشبورد خود گزینه همه نوشته ها را انتخاب کنید. همانطور که مشاهده می کنید ستونی با عنوان سئو به این بخش اضافه شده است.

این ستون به صورت نقطه ای وضعیت سئوی پست شما را مشخص می کند. افزونه Yoast از سیستم بسیار ساده ای برای رتبه بندی سئوی صفحات استفاده می کند.

دایره خاکستری به این معنی است که هیچ اطلاعاتی در مورد سئوی این صفحه موجود نیست.
دایره سبز نشان می دهد سئوی صفحه شما خوب است.
دایره قرمز به معنای این است که مشکل جدی در مورد سئوی صفحه یا پست مورد نظر وجود دارد.
دایره زرد یا نارنجی نیز به این معنی است که سئوی پست به اصلاح نیاز دارد.

اگر روی پست یا صفحه ای کلیک کنید و گزینه ویرایش را بزنید،جعبه ابزاری به نام سئو در زیر آن مشاهده خواهید کرد. این ابزار از بخش های مختلفی تشکیل شده است. اولین گزینه تب عمومی یا General است.

در تب General می توانید عنوان صفحه و توضیحات داده آن را بنویسید و برای آن کلمات کلیدی مشخص کنید. زمانی که کلید واژه کانونی را نوشتید، افزونه نگاهی به محتوای صفحه ، عنوان ، URL و توضیحات داده خواهد انداخت و به شما می گوید کلمه کلیدی مد نظر چقدر در محتوای شما تکرار شده است. قسمت Snippet Preview به شما اجازه میدهد به خوبی نحوه نمایش عنوان و توضیحات داده را در موتورهای جستجو بدانید.

تجزیه و تحلیل صفحه(Page Analysis):

بعد از اینکه کلید واژه کانونی را مشخص کردید روی گزینه ذخیره پیش نویس کلیک کنید و سپس دوباره به همین صفحه برگردید و نگاهی به تب Page Analysis بیندازید. این تب به شما نشان می دهد که صفحه یا پست شما چگونه در موتورهای جستجو بهینه شده است.

مواردی که باید به آن دقت کنید:

واضح است که به هنگام تنظیم سئوی یک نوشته دوست دارید تا جایی که می توانید دایره های سبز را افزایش دهید و از تعداد دایره های قرمز یا نارنجی بکاهید. اما به یاد داشته باشید که وجود برخی از دایره های زرد چیز بدی نیست. اگرچه این افزونه توصیه های ارزشمندی را برای بهبود سئوی سایت ارائه می دهد اما این بدین معنا نیست که همه موارد را کاملا جدی بگیرید. به عنوان مثال در شکل بالا می بینید که من به خاطر نداشتن تصویر در متن دایره قرمزی را دریافت کرده ام. این پست در حقیقت تصویر دارد اما این تصویر در داخل متن قرار ندارد و در بخش تصویر شاخص آپلود شده است. افزونه سئو نیز به تصویر بخش شاخص امتیازی نمی دهد.

پیشرفته:

اگر گزینه پیشرفته در جعبه متای یوست غیر فعال نشده باشد این تب را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت شما می توانید تنظیمات را برای روبات های متا و نقشه سایت تغییر دهید . اگر در مورد گزینه های بخش “Meta Robots Advanced” اطلاعاتی ندارید می توانید از توضیحات زیر استفاده کنید:

No ODP : به موتورهای جستجو اجازه استفاده از توضیحات جایگزین از ODP/DMOZ را نمی دهد.
No YDIR : به موتورهای جستجو اجازه نمی دهد از توضیحات سایت موجود در دایرکتوری یاهو استفاده کند.
No Archive : به موتورهای جستجو اجازه نمی دهد از نسخه ذخیره شده صفحات سایت استفاده کند.

اجتماعی:

خوب حالا که صفحات سایت شما در موتورهای جستجو به خوبی نمایش داده می شود بهتر است سری به تب اجتماعی بزنیم تا نحوه نمایش صفحات در شبکه های اجتماعی را رصد کنیم. اگر در این بخش چیزی را پر نکنید، شبکه های اجتماعی به طور خودکار از توضیحات داده و عنوان صفحه استفاده می کنند. در برخی از موارد این شبکه ها تصویر مناسب برای محتوای شما انتخاب نمی کنند بنابراین بهتر است این مشکل را از همین بخش حل کنید.

انتشار:

بعد از اینکه تمامی موارد بالا را به خوبی انجام دادید می توانید پست خود را منتشر کنید.

همان طور که مشاهده می کنید بعد از انتشار یک دایره در بخش انتشار نیز ظاهر می شود. با استفاده از این گزینه میتوانید بفهمید که سئوی سایت شما چگونه است.

امیدواریم از این اموزش قائم هاست لذت کافی را برده باشید در صورت وجود هرگونه سوال با ما از طریق تیکت در ارتباط باشید.

سایر مطالب مرتبط »

5/5 - (42 امتیاز)