آدرس IP استاتیک چیست؟

آدرس IP استاتیک چیست؟ توضیحی در مورد آدرس IP استاتیک و اینکه چه زمانی می خواهید از یکی از آنها استفاده کنید

یک آدرس IP استاتیک یک آدرس IP است که به صورت دستی برای یک دستگاه تنظیم شده است ، در مقابل یکی از آنها توسط یک سرور DHCP اختصاص یافته است. این استاتیک خوانده می شود زیرا تغییر نمی کند ، این دقیقاً برعکس یک آدرس IP پویا است ، که تغییر می کند. روترها ، تلفنها ، رایانه های لوحی ، دسک تاپ ، لپ تاپ و هر وسیله دیگری که می تواند از یک آدرس IP استفاده کند می تواند پیکربندی شود که دارای یک آدرس IP ثابت است ، این ممکن است از طریق دستگاه ارائه آدرس IP (مانند روتر) یا با تایپ دستی آدرس IP در دستگاه از خود دستگاه انجام شود.

آدرس IP استاتیک چیست؟

چرا می توانید از آدرس IP استاتیک استفاده کنید؟

راه دیگر برای فکر کردن به یک آدرس IP استاتیک ، فکر کردن به چیزی مانند آدرس ایمیل یا یک آدرس منزل فیزیکی است. این آدرس ها تغییر نمی کنند – آنها ایستا هستند – و باعث می شود تماس یا یافتن شخصی آسان شود ، به طور مشابه ، اگر میزبان وب سایت از خانه هستید ، یک سرور فایل در شبکه خود داشته باشید ، از چاپگرهای شبکه ای استفاده کنید ، از درگاه های دستگاهی خاص ، اجرای سرور چاپ یا استفاده از یک برنامه دسترسی از راه دور استفاده کنید ، یک آدرس IP استاتیک مفید است ؛ از آنجا که یک آدرس IP استاتیک هرگز تغییر نمی کند ، سایر دستگاه ها همیشه می دانند چگونه با دستگاهی که از یکی از آنها استفاده می کند تماس بگیرند.

آدرس IP استاتیک چیست؟

به عنوان مثال ، اگر یک آدرس IP استاتیک برای رایانه در یک شبکه خانگی تنظیم شده است. هنگامی که رایانه آدرس خاصی به آن گره خورده باشد ، می توان روتر را تنظیم کرد تا همیشه درخواست های ورودی خاصی را مستقیماً به آن رایانه ارسال کند ، مانند درخواست های FTP اگر رایانه فایل ها را از طریق FTP به اشتراک بگذارید ، به عنوان مثال استفاده از یک آدرس IP استاتیک (استفاده از یک IP پویا که باعث تغییر می شود) عیب یابی است ، به عنوان مثال ، زیرا با هر آدرس IP جدیدی که رایانه بدست می آورد ، باید تنظیمات روتر را برای ارسال درخواستها تغییر دهید. به آن آدرس جدید غفلت از انجام این کار به معنای آن است که هیچ کس نتواند به وب سایت شما دسترسی پیدا کند ، زیرا روتر نمی داند دستگاه در شبکه دستگاهی است که به وب سایت سرویس می دهد.

مثال دیگر آدرس IP استاتیک در محل کار با سرورهای DNS است . سرورهای DNS از آدرس های IP ثابت استفاده می کنند به طوری که دستگاه ها همیشه می دانند چگونه به آنها متصل شوند. اگر آنها غالباً تغییر می کردند ، باید از سرورهای DNS روی روتر یا رایانه خود مرتباً پیکربندی کنید تا از اینترنت استفاده کنید ، آدرس IP استاتیک همچنین برای دسترسی نام دامنه دستگاه مفید است. برای مثال ، رایانه هایی که به یک شبکه سرور به یک فایل سرور متصل می شوند ، می توانند تنظیم شوند تا همیشه به جای نام میزبان آن ، با استفاده از IP استاتیک سرور ، به سرور متصل شوند. حتی اگر نقص سرور DNS باشد ، رایانه ها هنوز هم می توانند به سرور فایل دسترسی داشته باشند زیرا از طریق آدرس IP با آن ارتباط برقرار می کنند.

با استفاده از برنامه های دسترسی از راه دور مانند دسک تاپ از راه دور ویندوز ، استفاده از یک آدرس IP استاتیک بدان معنی است که شما همیشه می توانید به همان رایانه با همان آدرس دسترسی داشته باشید. استفاده از یک آدرس IP که تغییر می کند ، شما را مجبور می کند بدانید که به چه چیزی تغییر می کند تا بتوانید از آن آدرس جدید برای اتصال از راه دور استفاده کنید.

آدرس IP استاتیک در مقابل پویا

نقطه مقابل یک آدرس IP ثابت و متغیر ، یک آدرس IP پویا در حال تغییر است. آدرس IP پویا یک آدرس معمولی است مانند یک IP استاتیک ، اما به طور دائم با یک دستگاه گره خورده است. در عوض ، آدرس های IP پویا برای مدت زمان مشخصی استفاده می شوند و سپس به یک استخر آدرس بازگردانده می شوند تا سایر دستگاه ها بتوانند از آنها استفاده کنند.

این یکی از دلایلی است که آدرس های IP پویا مفید هستند. اگر یک ISP از آدرس های IP ثابت برای مشتریان خود استفاده می کند ، دائماً تعداد محدودی آدرس برای مشتریان جدید وجود دارد. آدرس های پویا راهی را برای استفاده مجدد از آدرس های IP در مواقعی که در جای دیگری استفاده نمی شوند فراهم می کنند و امکان دسترسی به اینترنت را برای دستگاههای بیشتری از آنچه ممکن است غیر ممکن باشد فراهم می کنند ، آدرسهای IP استاتیک زمان خرابی را محدود می کنند. وقتی آدرس های پویا یک آدرس IP جدید را بدست می آورند ، هر کاربر متصل به موجود موجود از اتصال خارج می شود و باید منتظر است تا آدرس جدید را پیدا کند. اگر سرور میزبان یک وب سایت ، یک سرویس به اشتراک گذاری فایل یا یک بازی ویدیویی آنلاین باشد ، که همه به طور معمول به اتصالات مداوم فعال نیاز دارند ، این یک راه حل عاقلانه نیست.

آدرس IP استاتیک چیست؟

در یک شبکه محلی ، مانند در یک خانه یا محل کار ، جایی که شما از یک آدرس IP خصوصی استفاده می کنید ، احتمالاً بیشتر دستگاه ها برای DHCP پیکربندی شده اند و بنابراین از آدرس های IP پویا استفاده می کنند ، آدرس IP عمومی که به روتر اکثر کاربران خانگی و مشاغل اختصاص یافته است ، یک آدرس IP پویا است. شرکت های بزرگتر معمولاً از طریق آدرس های IP پویا به اینترنت وصل نمی شوند. در عوض ، آنها آدرس IP ایستا دارند که تغییر نمی کنند.

مضرات استفاده از آدرس IP استاتیک

بزرگترین ایرادی که آدرس های IP ایستا نسبت به آدرس های پویا دارند این است که دستگاه ها باید بصورت دستی پیکربندی شوند. مثالهای ذکر شده در بالا با توجه به یک وب سرور خانگی و برنامه های دسترسی از راه دور شما را ملزم به تنظیم دستگاه با یک آدرس IP و پیکربندی صحیح روتر برای برقراری ارتباط با آن آدرس خاص می کند ، این کار به کار بیشتر از وصل کردن روتر و اجازه دادن آدرسهای IP پویا از طریق DHCP نیاز دارد.

اگر به یک دستگاه آدرس IP ، به عنوان مثال ، 192.168.1.110 اختصاص داده شده و به شبکه دیگری بروید که آدرسهای 10.XXX را نشان می دهد ، نمی توانید با IP استاتیک ارتباط برقرار کنید. در عوض ، برای استفاده از DHCP نیاز به پیکربندی مجدد دستگاه دارد (یا از یک IP استاتیک که با آن شبکه جدید کار می کند استفاده کند) ، امنیت ممکن است یکی دیگر از سقوطهای استفاده از آدرسهای IP استاتیک باشد. آدرسی که هرگز تغییر نمی کند به مدت زمان طولانی برای هکرها می تواند آسیب پذیری ها را در شبکه دستگاه پیدا کند. جایگزین استفاده از یک آدرس IP پویا است که تغییر می کند و بنابراین نیاز به مهاجمی دارد که نحوه ارتباط با دستگاه را نیز تغییر دهند.

نحوه دریافت آدرس IP استاتیک

مراحل پیکربندی آدرس IP استاتیک در ویندوز تقریباً مشابه در ویندوز 10 از طریق ویندوز XP است . همچنین می توانید یک آدرس IP استاتیک را بر روی تلفن یا رایانه لوحی خود تنظیم کنید.

برخی از روترها آدرس IP را برای دستگاههای خاصی که به یک شبکه متصل هستند ، رزرو می کنند. این کار معمولاً از طریق رزرو DHCP انجام می شود و با پیوند دادن آدرس IP با آدرس MAC کار می کند به طوری که هر بار که دستگاه خاصی درخواست یک آدرس IP کند ، روتر آن را به شما اختصاص می دهد که شما برای ارتباط با آن آدرس MAC فیزیکی انتخاب کرده اید ، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد استفاده از رزرو DHCP در وب سایت سازنده روتر خود بخوانید. در اینجا پیوندهایی به دستورالعمل انجام این کار در روترهای تولید کنندگان محبوب وجود دارد: D-Link ، Linksys ، NETGEAR ، Google .

برای تغییر تنظیمات شبکه ، یاد بگیرید که چگونه به عنوان مدیر وارد روتر شوید .

دریافت یک آدرس IP استاتیک برای خانه یا محل کار شما نیاز به تماس با ISP دارد ، اما بسته به نوع شرکت ممکن است گزینه ای نباشد. تکالیف آدرس IP استاتیک برای آدرسهای IP عمومی معمولاً گرانتر از انتخاب گزینه IP پویا است.

IP Static را با یک سرویس DNS پویا جعلی کنید

از آنجا که استفاده از یک آدرس IP ایستا برای یک شبکه خانگی ممکن است بیش از یک آدرس IP معمولی پویا هزینه داشته باشد ، با استفاده از یک سرویس DNS (DDNS) پویا ، هردو را انتخاب کنید ، خدمات DNS پویا یک آدرس IP در حال تغییر و پویا را با نام میزبان مرتبط می کند که تغییر نمی کند. این مانند داشتن آدرس IP استاتیک خود است اما بدون هزینه اضافی از آنچه که برای یک IP پویا پرداخت می کنید.

آدرس IP استاتیک چیست؟

بدون IP یکی از نمونه های سرویس DNS رایگان پویا است. سرویس گیرنده به روزرسانی DNS خود را بارگیری کنید که نام میزبان را انتخاب می کنید تا با آدرس IP فعلی شما مرتبط شود. این بدان معنی است که اگر یک آدرس IP پویا دارید ، می توانید با استفاده از همان نام میزبان به شبکه خود دسترسی پیدا کنید ، در صورت نیاز به دسترسی به شبکه خانگی خود با یک برنامه دسترسی از راه دور ، یک سرویس DNS پویا مفید است اما نمی خواهید هزینه یک آدرس IP استاتیک را بپردازید. به طور مشابه ، شما می توانید وب سایت خود را از خانه میزبان کنید و از DNS پویا استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که بازدید کنندگان همیشه می توانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)