آموزش انتقال تنظیمات DHCP به ویندوز سرور 2016

انتقال سرویس DHCP از سرور قدیمی به ویندوز سرور 2016 جدید با صرفه جویی در تمام تنظیمات سرور قدیمی بسیار ساده است. اگر سرور قدیمی DHCP ویندوز سرور 2008 / R2 یا ویندوز سرور 2012 / R2 را اجرا می کند، می توانید مستقیما تنظیمات DHCP، مناطق و رزرو ها را انتقال دهید.

انتقال از ویندوز 2008 و 2012 به 2016

اول از همه، شما باید نقش سرور DHCP را بر روی یک سرور جدید نصب کنید که ویندوز سرور 2016 را اجرا می کند. شما می توانید نقش سرور DHCP را با استفاده از کنسول مدیریت سرور نصب کنید ، جایی که شما باید Wizard اضافه کردن رول ها را در Manage -> منوی Roles و Features را اضافهکنید و سرور DHCP را انتخاب کنید .

اما از ابزار RSA (DHCP console و PowerShell برای کار با DHCP) با استفاده از PoSh بسیار ساده تر است .

راه اندازی PowerShell کنسول به عنوان Administrator را اجرا کنید و دستور زیر را اجرا کنید:

Add-WindowsFeature -IncludeManagementTools DHCP

-IncludeManagementTools پارامتر باید مشخص شود برای نصب کنسول DHCP مدیریت سرور. به طور پیش فرض، Add-WindowsFeature نقش سرور DHCP را بدون کنسول مناسب نصب می کند.

بعدا شما نیاز به ایجاد گروه های امنیتی محلی DHCP (مدیران DHCP و کاربران DHCP):

Add-DhcpServerSecurityGroup

برای فعال کردن تنظیمات امنیتی DHCP مرتبط با گروه های امنیتی محلی، سرویس DHCP سرور را مجددا راه اندازی کنید:

راه اندازی مجدد سرویس DHCPServer

مجوز سرور DHCP جدید در دامنه فعال دایرکتوری:

Add-DhcpServerInDC host1.contoso.com 192.168.10.35
آموزش انتقال تنظیمات DHCP به ویندوز سرور 2016

آموزش انتقال تنظیمات DHCP به ویندوز سرور 2016

با این حال، بعد از اینکه نقش DHCP نصب شده و تنظیمات بعد از نصب با PowerShell انجام می شود، اتصال به این سرور در کنسول مدیریت سرور منجر به هشدار می شود که نصب بعد از نصب لازم است، حتی اگر قبلا آن را داشته باشید اجرا شده. در این مورد، حتی راه اندازی مجدد سرور به این هشدار ناپدید نخواهد شد.

آموزش انتقال تنظیمات DHCP به ویندوز سرور 2016

آموزش انتقال تنظیمات DHCP به ویندوز سرور 2016

 

برای حذف این وضعیت، بگذارید کلید رجیستری را به مقدار که نشان می دهد که نقش سرور واقعی DHCP در حال حاضر با استفاده از PowerShell پیکربندی شده است تغییر دهید:

Set-ItemProperty -Path registry :: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ ServerManager \ Roles -Name ConfigurationState -Value 2

در ویندوز سرور 2012 cmdlets ویژه PowerShell اضافه شده است، به شما این امکان را می دهد تا هر DHCP سرور تنظیمات وارد / صادر کنید. توجه داشته باشید که مایکروسافت این روش را تا حد امکان ساده کرده است و ما فقط باید دو دستور PowerShell را اجرا کنیم: Export-DhcpServer و Import-Dhcpserver که می تواند از راه دور کار کند. تمام دستورات را می توان بر روی یک دستگاه اجرا کرد (همان که سرور آن را مهاجرت می کند).

ایجاد پوشه c: \ dhcp (پوشه جدید مورد c: \ dhcp) و اجرای دستور برای صادرات پیکربندی سرور DHCP قدیمی به فایل XML به نام OldDHCPConf.xml را ایجاد کنید .

Export-DhcpServer -ComputerName "oldDhcp.contoso.com" -Leases -File "C: \ DHCP \ OldDHCPConf.xml" -Verbose
آموزش انتقال تنظیمات DHCP به ویندوز سرور 2016

آموزش انتقال تنظیمات DHCP به ویندوز سرور 2016

حالا شما می توانید واردات کامل DHCP در سرور جدید انجام دهید:

Import-DhcpServer -Leases -File "C: \ DHCP \ OldDHCPConf.xml" -BackupPath "C: \ DHCP \ Backup \" -Verbose

همه چیز آماده است. کنسول DHCP را باز کنید و بررسی کنید که تمام دامنه های DHCP، رزرو ها و اجاره های IP در محل قرار دارند.

آموزش انتقال تنظیمات DHCP به ویندوز سرور 2016

آموزش انتقال تنظیمات DHCP به ویندوز سرور 2016

در صورتی که پیکربندی DHCP failover با استفاده از DHCP Failover ایجاد کرد ، سرور دوم تنها نیاز به وارد کردن پیکربندی سرور DHCP:

Import-DhcpServer -Leases -File "C: \ DHCP \ OldDHCPConf.xml" -ServerConfigOnly -BackupPath "C: \ DHCP \ Backup \" -Verbose

پس از مهاجرت سرور DHCP تکمیل شده، فراموش نکنید که عامل های DHCP Relay (IP Helper) را در دستگاه های شبکه مسیریابی دوباره تنظیم کنید.

سایر مطالب مشابه :

 

این صفحه چطور بود؟ post