نحوه استفاده از سرور SMTP رایگان Google

جدا از استفاده از سرور SMTP داخلی میزبان برای ارسال ایمیل ، می توانید از سرور SMTP گوگل استفاده کنید زیرا قابل اعتماد و رایگان است. در این آموزش ، ما نحوه استفاده از Google SMTP و نحوه ارسال ایمیل با استفاده از سرور را به شما نشان خواهیم داد.

  • SMTP چیست؟
  • چگونه از سرور SMTP گوگل استفاده کنیم؟
  • استفاده از دامنه سفارشی
  • استفاده از پلاگین وردپرس

smtp

SMTP چیست؟

پروتکل انتقال ایمیل ساده (SMTP) مجموعه ای از دستورات است که انتقال ایمیل ها را هدایت می کند. هنگامی که ایمیل ارسال می کنید ، از سرویس گیرنده ایمیل شما (مانند Microsoft Outlook ، Gmail یا Mozilla Thunderbird ) به سرور SMTP ارسال می شود . سپس سرور نامه را به سرور ایمیل گیرنده منتقل می کند .

گیرنده نامه را پس از بارگیری از سرور ایمیل از طریق POP3 یا IMAP دریافت می کند . دو نوع سرور SMTP وجود دارد – داخلی و خارجی .

اگرچه بیشتر ارائه دهندگان هاستینگ یک سرور SMTP داخلی ارائه می دهند . می توانید از یک سرور SMTP خارجی مانند سرور SMTP گوگل استفاده کنید . این مزایای مختلفی را فراهم می کند که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

  • قابل اطمینان -این سرور گوگل از پورت 25 برای جلوگیری از پرچم گذاری هرزنامه استفاده نمی کند . از این رو ، قابلیت ارسال ایمیل بهتری را ارائه می دهد.
  • راحت – لازم نیست سرور خود را تنظیم کنید (اگر از VPS استفاده می کنید ).
  • امن – به احراز هویت دو عاملی نیاز دارد و از ایمیل ها در سرور Google پشتیبان تهیه می شود.
    به خاطر داشته باشید که Google ایمیل های خروجی را به 100 مورد در روز محدود می کند . صرف نظر از این ، اگر سایت شما از تعداد ایمیل کم برخوردار باشد ، داشتن 3000 ایمیل در ماه بسیار مهم است.

چگونه از سرور SMTP گوگل استفاده کنیم؟

در این بخش ، ما به شما نحوه ارسال ایمیل با استفاده از سرور SMTP گوگل از طریق یک دامنه سفارشی در Gmail یا با یک پلاگین در وردپرس را نشان خواهیم داد.

قبل از ادامه ، در اینجا جزئیات SMTP Google وجود دارد:

  • سرور  smtp.gmail.com
  • نام کاربری SMTP : آدرس کامل Gmail شما ، مانند [email protected]
  • رمز عبور SMTP : رمز ورود Gmail شما.
  • پورت  465 (SSL) / 587 (TLS)
  • TLS / SSL : الزامی است.

استفاده از دامنه سفارشی

اگر آدرس ایمیل سفارشی دارید ، روند اتصال به سرور SMTP Google ساده است. اما ابتدا اطمینان حاصل کنید که یک آدرس ایمیل با یک دامنه سفارشی و یک آدرس Gmail دارید.

قبل از ادامه ، باید گذرواژه برنامه را تهیه کنید – که به آدرس ایمیل سفارشی شما اجازه دسترسی به حساب Google را می دهد. مطمئن شوید که تأیید اعتبار دو عاملی را قبلاً در آدرس Gmail فعال کرده اید.

پس از به دست آوردن رمز ورود برنامه ، وارد حساب Gmail خود شوید و این مراحل را دنبال کنید:

  1. با کلیک روی “نماد چرخ دنده” در بالا سمت راست ، به تنظیمات بروید .
  2. آمار حساب تب و کلیک بر روی اضافه کردن یک آدرس ایمیل دیگر .
  3. یک پنجره بازشو ظاهر می شود. اطلاعات مورد نیاز را پر کرده و دکمه مرحله بعدی را فشار دهید.
  4.  آدرس Gmail ، و رمز عبور برنامه شما پیش از آن ایجاد کرده اید وارد کنید.
  5. یک ایمیل تأیید به آدرس ایمیل سفارشی شما ارسال می شود . آن را باز کنید و روی پیوند تأیید کلیک کنید .

خودشه! اکنون آدرس ایمیل سفارشی شما با سرور SMTP Google پیوند داده شده است. همچنین می توانید از طریق Gmail ایمیل ها را از آدرس سفارشی ارسال کنید.

استفاده از پلاگین وردپرس

همچنین می توانید با استفاده از سرور SMTP گوگل از طریق یک افزونه وردپرس ایمیل ارسال کنید. افزونه های SMTP زیادی وجود دارد ، اما در این مقاله آموزشی نحوه استفاده از WP Mail SMTP به شما نشان داده می شود :

  1. به داشبورد سرور وردپرس خود دسترسی پیدا کرده و به افزونه ها -> افزودن موارد جدید بروید . پلاگین ” WP Mail SMTP by WPForms” را جستجو کنید ، سپس اکنون نصب کنید -> فعال کنید .
  2. از داشبورد وردپرس خود به WP Mail SMTP بروید. روی تنظیمات کلیک کنید . قسمت From Name را پر کرده و Gmail را در قسمت Mailer انتخاب کنید .
  3. فراموش نکنید که کادر تأیید “تنظیم مسیر بازگشت برای مطابقت با از طریق ایمیل” را علامت بزنید تا هر زمان مشکل تحویل دریافت شود ، اعلان دریافت کنید.
  4. به پایین پیمایش کنید ، قسمتهای Client ID و Client Secret را مشاهده خواهید کرد . برای پر کردن آنها ، باید یک برنامه وب در حساب Google خود ایجاد کنید.
  5. یک برگه جدید باز کنید ، به Google API Console بروید و با حساب Google خود وارد شوید.
  6. روی ایجاد پروژه کلیک کنید ، نام پروژه ایجاد کنید و ایجاد را فشار دهید .
  7. سپس ، API Library را در سمت چپ داشبورد انتخاب کنید. ” Gmail API” را جستجو کنید .
  8. API را فعال کرده و روی ایجاد اعتبارنامه کلیک کنید .
  9. به سوالات زیر پاسخ دهید: Gmail API -> مرورگر وب (Javascript) -> داده های کاربر . با کلیک بر روی چه اطلاعاتی لازم است ادامه دهید؟
  10. پنجره ” تنظیم صفحه رضایت OAuth” ظاهر می شود. روی ” تنظیم صفحه رضایت ” کلیک کنید .
  11. نوع کاربر خود را انتخاب کنید . نام برنامه را با عنوان وب سایت خود پر کنید .
  12. سپس، پر کردن دامنه مجاز، کاربرد خانگی لینک ، لینک برنامه سیاست حفظ حریم خصوصی ، و کاربرد شرایط استفاده از لینک خدمات  با آدرس سایت خود را. در صورت تمایل ، تنظیمات دیگر را تغییر دهید و سپس روی ذخیره کلیک کنید .
  13. در صفحه اعتبارنامه ، نام و منبع جاوا اسکریپت مجاز را وارد کنید . این آدرس را با آدرس سایت خود نیز پر کنید. سپس باید URI های تغییر مسیر مجاز را وارد کنید که می توانید در تنظیمات WP Mail SMTP خود پیدا کنید.
  14. به WP Mail SMTP -> تنظیمات داشبورد وردپرس خود برگردید و URI تغییر مسیر مجاز را کپی کنید .
  15. به صفحه API ها و خدمات برگردید ، URL را در قسمت URIs هدایت مجدد مجاز در بخش اعتبارنامه جایگذاری کنید . روی ایجاد کلیک کنید .
  16. یک پنجره بازشو مشاهده خواهید کرد که حاوی شناسه مشتری و رمز مشتری است . هر دو را کپی کرده و در صفحه تنظیمات WP Mail SMTP در بخش Gmail جایگذاری کنید . فراموش نکنید که دکمه ذخیره تنظیمات را فشار دهید.
  17. دکمه ” اجازه ارسال پلاگین برای ارسال ایمیل با استفاده از حساب Google شما” را در کنار بخش مجوز فشار دهید .
  18. حساب Gmail خود را متصل کنید و به وب سایت خود اجازه دهید آن را مدیریت کند.
  19. برای اطمینان از اینکه همه کارها به درستی کار می کنند ، یک ایمیل تست ارسال کنید. این را می توان در برگه WP Mail SMTP -> Email Test انجام داد .اگر ایمیل با موفقیت تحویل داده شود ، به صورت زیر خواهد بود:
    ایمیل تست پلاگین wp mail smtp با موفقیت تحویل داده شد

نتیجه

استفاده از یک سرور SMTP خارجی مانند Google SMTP یک انتخاب عالی است زیرا یک راه حل رایگان و قابل اعتماد به ویژه برای سایت هایی با حجم پست الکترونیکی پایین ارائه می دهد.

 

مطالب مرتبط :

 

4.7/5 - (13 امتیاز)