فشرده سازی Brotli: چیست و چگونه از آن در وردپرس استفاده کنیم ؟

تصاویر ، فونت ها و سایر رسانه ها می توانند یک تن از فضا ها را در وب سایت شما اشغال کرده و سرعت بارگیری را به شدت کاهش دهند. وقتی یک وب سایت بزرگ با تعداد زیادی پست وبلاگ و سایر صفحات پیدا کردید ، ممکن است متوجه شوید که تصاویر و پوشه های رسانه شما از محتوای زیادی سرشار است.

اگر اجازه دهید سایت از کنترل خارج شود ، اینها واقعا می توانند به سرعت سایت آسیب برسانند . اما لازم نیست برای همیشه با زمان بارگیری وحشتناک و بازدیدکنندگان از دست رفته کنار بیایید. استفاده از الگوریتم فشرده سازی می تواند به بهبود تحویل تصویر و انتقال فایل از طریق سرور شما کمک کند ، وب سایت شما را تسریع کرده و بازدیدکنندگان خوشبختی را به دنبال داشته باشد.

راه حل استاندارد برای فشرده سازی فایل های وب سایت Gzip است و می توانید نحوه پیاده سازی آن را در این پست بیاموزید . یک امکان دیگر ، فشرده سازی Brotli است ، الگوریتمی نسبتاً جدید برای فشرده سازی پرونده ها و کاهش اندازه محتوای شما. این فوق العاده قدرتمند است – و همچنین می توانید از آن با وردپرس استفاده کنید.

اگر آماده هستید که آن را به سایت وردپرس خود اضافه کنید ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

فشرده سازی Brotli چیست؟

فشرده سازی داده ها فرآیند رمزگذاری فایل ها برای کاهش اندازه آنها است ، باعث می شود فضای کمتری در سرور شما اشغال کنند و سریعتر به بازدید کنندگان سایت منتقل شوند. فشرده سازی تصویر ، صدا و فیلم اشکال بسیار متداولی هستند ، اما شما می توانید تقریباً هر نوع داده ای از جمله کد را فشرده کنید. الگوریتم های مختلفی برای آن وجود دارد.

Google همیشه تلاش کرده است تا وب را به حداقل برساند و آن را بیشتر در دسترس قرار دهد ، به ویژه برای افرادی که در دستگاه های تلفن همراه هستند و نمی توانند داده های زیادی را مدیریت کنند. فشرده سازی Brotli توسط Google ساخته شده است تا به شما کمک کند زمان بارگذاری در وب را بیش از پیش کاهش دهد.

brotli

Brotli کاربردی عمومی دارد (بنابراین می تواند هر نوع فایلی را به طور مثر فشرده کند) و فاقد ضرر است ، به این معنی که بدون از بین بردن اطلاعات فشرده می شود. با این حال ، برای پرونده های تصویری مانند PNG ، JPG و GIF مناسب نیست. این نوع پرونده ها از قبل فشرده شده اند و Brotli در واقع آنها را بزرگتر می کند. به جای آن یک پلاگین فشرده سازی تصویر را امتحان کنید .

در گذشته ، گوگل Zopfli را ایجاد کرد ، الگوریتمی که اگرچه کاملاً قدرتمند و قادر به دستیابی به سطح بالایی از تراکم داده ها بود ، اما بسیار کند بود. در حالی که رفع فشار سریع است و روی کاربران نهایی تأثیر نخواهد گذاشت ، فشرده سازی برای همیشه طول می کشد.

برنامه های کاربردی دیگری مانند Gzip وجود دارد و از مدت ها قبل استاندارد طلایی برای فشرده سازی سبک بوده است. اما Brotli سریعتر است – در مقایسه با Zopfli 20-26٪ سریعتر است ، اگرچه از همان فناوری قدرتمند استفاده می کند. و این فقط سریع نیست. همچنین فشرده سازی متراکم بیشتری نسبت به الگوریتم های مشابه ارائه می دهد.

علاوه بر این ، Brotli به طور گسترده پشتیبانی می شود و استفاده از آن برای همه رایگان است.

چرا فشرده سازی Brotli گزینه خوبی است؟

با جابجایی زیاد ترافیک آنلاین به دستگاه های تلفن همراه ، سرعت وب سایت بیش از هر زمان دیگری مهم است. اگر برای خرد کردن فایلهای سایت خود از هیچ نوع فشرده سازی استفاده نمی کنید ، بازدید کنندگان ممکن است در پیمایش آن با مشکلات زیادی روبرو شوند.

دامنه توجه مردم اکنون کمتر از هر زمان دیگری است. حتی با سرعت بارگیری 2 ثانیه ای ، تقریباً 10٪ بازدیدکنندگان گزاف گویی می کنند . و هر ثانیه که می گذرد ، فقط رمپ می شود. و حتی اگر آنها از این مانع عبور کنند ، هرچه سرعت بارگیری بیشتر باشد ، احساس تماشای صفحات کمتر می شود.

فعال کردن فشرده سازی Brotli به این معنی است که پرونده های سایت شما کوچکتر شده و سریعتر به دستگاه های بازدید کنندگان منتقل می شوند. حتی شخصی با اینترنت کند یا دستگاه تلفن همراه با پهنای باند محدود ، به راحتی می تواند سایت شما را بارگیری کند. شما نمی خواهید کسی از شکاف ها بریزد.

Brotli هم در فشرده سازی و هم از حالت فشرده سازی سریع بسیار عالی عمل می کند. این بدان معنی است که برای کاهش حجم پرونده ها منابع سرور زیادی لازم نیست و افرادی که از سایت شما بازدید می کنند می توانند بدون نیاز به انتظار طولانی به آنها دسترسی داشته باشند. در حالی که سطح بالاتر فشرده سازی می تواند منجر به طولانی شدن زمان فشرده سازی شود ، منابع به حداقل رسانده شده سرور بیش از این است که آن را جبران کنند.

مانند Gzip ، Brotli منبع باز است ، به این معنی که استفاده از آن رایگان است و پرونده های آن بصورت آنلاین بصورت آنلاین در دسترس است. بدون نیاز به پرداخت هزینه نرم افزار فشرده سازی گران قیمت برای سرور خود. شما فقط می توانید از آن استفاده کنید. و در نتیجه رایگان و متن باز بودن آن ، چندین میزبان وب و CDN اکنون از آن پشتیبانی می کنند یا حتی ممکن است به طور پیش فرض آن را فعال کنند.

همچنین توسط تمام مرورگرهای اصلی به جز Opera Mini ، Baidu و Internet Explorer پشتیبانی می شود (که با Edge جایگزین شده است).

سازگاری مرورگر فشرده سازی brotli

همانطور که می بینید ، عملا دلیلی برای استفاده نکردن از Brotli وجود ندارد.

چه چیزی آن را از Gzip بهتر می کند؟

طبق اطلاعات W3Techs ، 81٪ وب سایت ها از Gzip استفاده می کنند . این یک فناوری فوق العاده محبوب است که توسط بسیاری از سرورها و CDN استفاده می شود. پس چرا از راه خود برای رفتن به Brotli صرف نظر می کنید؟

دلیل ساده:

چون سریعتر است ، فشرده می شود و به سادگی بهتر است. استفاده از Gzip به دلیل محبوبیت دیرینه گسترده تر شده است (این روش در سال 1992 ظاهر شد ، Brotli فقط در سال 2013 برای فشرده سازی قلم آفلاین و در سال 2015 به عنوان یک الگوریتم فشرده سازی عمومی) ، اما Brotli تقریباً از هر نظر عملکرد بهتری دارد .

برای شروع ، کوچکتر از Gzip فشرده می شود . عملکرد اصلی آن فشرده سازی HTML است و Brotli دارای 21٪ اندازه پرونده کوچکتر برای آن ، 17٪ برای CSS و 14٪ برای Javascript است. این فضای زیادی را ذخیره می کند ، خصوصاً در یک وب سایت بزرگ با کد زیاد.

همچنین به سرعت Gzip از حالت فشرده خارج می شود . بنابراین ، مهم نیست که چه مدت طول می کشد تا فشرده شود ، کاربر نهایی داده ها را به همان سرعت دریافت می کند ، اگرچه در مرحله اول فشرده سازی می تواند مدت زمان بیشتری از Gzip طول بکشد.

اما Brotli در واقع یازده سطح قدرت دارد و به طور پیش فرض حداکثر است. در سطوح بالاتر ، پرونده ها را کوچک تر می کند ، اما کوچک سازی آنها به طور قابل توجهی بیشتر طول می کشد. با کاهش پارامتر کیفیت Brotli ، می توانید سرعت فشرده سازی را با Gzip قابل مقایسه کنید در حالی که هنوز در اندازه پرونده از آن خارج هستید.

Gzip همچنین دارای چندین سطح است. بالاترین بیشتر فشرده می شوند و پایین ترها سریعتر فشرده می شوند. در حالی که Brotli احتمالاً هرگز به سرعت فشرده سازی Gzip سطح یک نخواهد رسید ، اما Gzip فقط نمی تواند به خوبی Brotli پرونده های خود را به حداقل برساند.

اگر می خواهید از Brotli برای پروژه خود استفاده کنید و سرعت قابل مقایسه ای با Gzip دارید ، باید آن را در سطح پیش فرض 11 برای دارایی های ثابت بگذارید و سعی کنید آن را برای محتوای پویا در سطح 4 یا اطراف قرار دهید.

آزمایش فشرده سازی Brotli در سرور شما

برخی از سرورها و CDN ها از قبل به طور پیش فرض فشرده سازی Brotli را فعال می کنند. به عنوان مثال ، میزبان InMotion تأیید می کند که Brotli را در برنامه های میزبانی وردپرس خود قرار داده است ، همانطور که DreamHost در همه برنامه ها. در نتیجه ، ممکن است قبلاً آن را در سرور خود داشته باشید.

بنابراین قبل از اینکه این همه مشکل را برای فعال کردن آن پشت سر بگذارید ، باید بررسی کنید که آیا از قبل روشن است یا خیر. به احتمال زیاد ، شما باید خودتان آن را نصب کنید ، اما به طور بالقوه می توانید زمان زیادی را در وب سایت خود صرفه جویی کنید. یک ابزار تست Brotli به شما امکان می دهد به سرعت بوتلی را در سرور مشاهده کنید. اطمینان حاصل کنید که URL کامل را جای گذاری کنید یا ممکن است نتیجه شما اشتباه باشد.

 

brotli

اگر ظاهر شد و گفت که فشرده سازی فعال است ، پس کار شما تمام شده است! کار دیگری نیست که شما نیاز به انجام آن داشته باشید. اگر هنوز می خواهید بدانید که چگونه تنظیمات Brotli را تغییر دهید ، بخشهای زیر را بررسی کنید.

ممکن است این تست فشرده سازی را نیز انجام دهید که به شما می گوید آیا Gzip یا Brotli فعال است یا حتی نشان می دهد که فشرده سازی چه مقدار می تواند برای شما مفید باشد. هرچند توجه داشته باشید که داشتن هر دو الگوریتم فشرده سازی به طور همزمان امکان پذیر است ، و این فقط به شما در مورد اولویت دادن به یکی از آنها می گوید.

شاید استفاده از Gzip در کنار Brotli ایده خوبی باشد. در حالی که فقط یک مورد برای ارائه محتوا به بازدیدکنندگان استفاده می شود ، Gzip می تواند به عنوان یک معامله برای چند مرورگری که هنوز از Brotli پشتیبانی نمی کنند ، استفاده کند.

افزودن فشرده سازی Brotli به صورت دستی

همه میزبانان وب نمی توانند Brotli را بر روی سرورهای خود اجرا کنند. شما به توانایی دسترسی به خط فرمان و نصب بسته ها نیاز خواهید داشت . اگر شما در یک برنامه میزبانی مشترک یا برنامه دسترسی محدود هستید ، ممکن است این امکان وجود نداشته باشد.

شما باید بررسی کنید که آیا سرور میزبان شما از NGINX یا Apache استفاده می کند یا خیر ، و همچنین به اسناد میزبان وب خود نگاه کنید تا ببینید که چگونه خط فرمان اوبونتو را در سرور خود باز کنید.

اگر یک سرور NGINX است ، این مراحل را دنبال کنید.

این دستور را اجرا کنید: sudo apt update && sudo apt install brotli
اکنون باید ماژول NGINX را برای فشرده سازی Brotli نصب کنید . دستورالعمل های نصب را دنبال کنید تا در سرور شما اجرا شود.
با ویرایش پروندهnginx.conf ، ماژول را با تنظیماتی که می خواهید پیکربندی کنید . می توانید تنظیمات را در بخش دستورالعمل های پیکربندی در صفحه Github ماژول پیدا کنید. فشرده سازی پویا یا استاتیک را فعال کنید ، سطح فشرده سازی را تغییر دهید و حداقل طول محتوا را برای فشرده سازی تنظیم کنید. شما می خواهید حداقل brotli و brotli-static را روشن کنید.
اگر اصلاً اصلاح کردید ، آن را با این دستور دوباره بارگیری کنید: sudo systemctl nginx را بارگیری کنیدnginx.conf
اکنون سایت خود را با یکی از ابزارهای جستجوگر Brotli آزمایش کنید تا مطمئن شوید به درستی کار می کند. اگر به نظر نمی رسد ، از میزبان وب خود برای تنظیم آن کمک بگیرید.

در صورت داشتن سرور Apache ، مراحل کمی متفاوت خواهد بود. Apache یک ماژول Brotli با قابلیت تنظیم کاملاً داخلی دارد ، بنابراین نیازی به استفاده از ماژول های خارجی ندارید. این راهنمای ساده برای نصب Brotli در Apache را بررسی کنید . این به شما نشان می دهد از چه دستوراتی استفاده کنید و حتی یک کد پیکربندی نمونه به شما می دهد.

نحوه پیاده سازی فشرده سازی Brotli در وردپرس با استفاده از Cloudflare

اگر با خط فرمان آشنا نیستید ، فعال کردن دستی Brotli می تواند کاملاً دردناک باشد. و اگر از یک برنامه میزبانی استفاده می کنید که به شما امکان دسترسی به آن نوع تنظیمات حساس را نمی دهد ، ممکن است به هیچ وجه امکان نصب آن وجود نداشته باشد.

به کار انداختن Brotli به جای انجام همه این کارها ، می تواند به آسانی تلنگر سوئیچ باشد. Cloudflare CDN دارای فشرده سازی Gzip و Brotli است. از Brotli برای فشرده سازی بیشتر محتوای شما استفاده می کند و هنگامی که مرورگر از آن پشتیبانی نمی کند ، دوباره روی Gzip قرار می گیرد.

توجه داشته باشید که گرچه Cloudflare برنامه های پولی دارد ، اما خبری از فشرده سازی فقط یک ویژگی برتر نیست. بنابراین پیش بروید و برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید . پس از داشتن یک وب سایت ، تنها کاری که باید انجام دهید افزودن وب سایت خود است و Cloudflare معمولاً همه کارها را بدون نیاز به ورودی دیگری انجام می دهد.

برخی از میزبانان وب Cloudflare را نصب کرده اند ، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از ایجاد حساب خود این مورد را بررسی کنید.

پس از تأیید سایت متصل ، به داشبورد Cloudflare وارد شوید و روی تب Speed در بالا کلیک کنید ، سپس روی Optimization کلیک کنید . باید تنظیمات Brotli را با سوئیچ مشاهده کنید. اگر سبز است ، Brotli از قبل فعال است و نیازی به انجام کاری نیست. اگر خاکستری است ، جلو بروید و کلیک کنید تا روشن شود. به همین سادگی.

فشرده سازی بروتلی را با استفاده از cloudflare در وردپرس فعال کنید

نتیجه

با فشرده سازی قدرتمند سرعت سایت خود را افزایش دهید
پرونده های عظیم سرعت سایت شما را کاهش می دهند ، بر تجربه کاربر تأثیر منفی می گذارد و منجر به افزایش نرخ پرش می شود. برای پایین آوردن زمان بارگیری لازم است هر کاری از دستتان برمی آید ، مخصوصاً اگر فایلهای رسانه ای زیادی دارید. این شامل بهینه سازی تصویر و همچنین یافتن یک الگوریتم فشرده سازی خوب مانند Broli برای کاهش سرعت بارگذاری صفحه است.

اگر می خواهید Brotli را در سایت وردپرس خود امتحان کنید ، ابتدا باید بررسی کنید که آیا سرور از قبل آن را نصب کرده است یا خیر. در غیر این صورت ، می توانید آن را به صورت دستی بارگیری کنید یا Cloudflare را دریافت کنید تا به راحتی فعال شود. در هر صورت ، بهتر است چیزی شبیه به این را در محل خود قرار دهید و پرونده های سایت خود را کوچک کنید.

پیاده سازی فشرده سازی Brotli واقعاً می تواند به موفقیت کلی سایت شما کمک کند ، سرعت سایت را بهبود بخشد و کاربران را راضی نگه دارد.

 

مطالب مرتبط :

 

 

این صفحه چطور بود؟ post