چگونه می توان عملکرد وب سایت خود را در ساعات بالا / پایین بودن نظارت کرد؟

تصور کنید که در صورت خراب شدن ناگهانی وب سایت ، از فروشگاه آنلاین مورد علاقه خود خرید می کنید یا معامله خود را نهایی می کنید. اگر یکبار اتفاق بیفتد ناامیدکننده است ، اما یک مشکل مداوم در زمان خرابی باعث می شود که بیشتر مردم سریعتر مغازه دیگری انتخاب کنند.

آیا این همان چیزی است که شما برای مشتریان خود می خواهید؟

یکی از مهمترین ویژگی های یک وب سایت قابلیت دسترسی به آن است. شما می توانید محتوای عالی ، تصاویر عالی محصول و همه زنگ ها و سوت های دلخواه خود را داشته باشید. اما ، اگر بازدیدکنندگان در صورت نیاز به دسترسی در دسترس نباشند ، آنها به مکانی دیگر می روند. حتی یک ثانیه از زمان بارگیری برابر است با فروش از دست رفته. طبق یک مطالعه توسط Web Hosting Australia ، 50٪ از پاسخ دهندگان وب سایتی را ترک می کنند که بارگیری آن در طی سه ثانیه انجام نشد ، شماره گیری عملکرد به موقعبه همین دلیل نظارت بر عملکرد وب سایت ضروری است. فقط یک دقیقه خرابی می تواند هزاران دلار برای کسب و کار شما هزینه کند. تلفات را تصور کنید که دقیقه به چند ساعت یا حتی روزها کشیده می شود.

سایت

Uptime / Downtime چیست؟

وقت اضافه معمولاً به صورت درصد بیان می شود. این نشان می دهد که وب سایت شما هر چند وقت یکبار در دسترس و کاملاً فعال است. درصد باقیمانده هر چند وقت یکبار نیست. بگویید سرویس میزبانی وب دارای 93٪ uptime است. این بدان معناست که سرورهای آنها به طور متوسط ​​7٪ کاهش دارند. شاید زیاد به نظر نرسد ، احتمالاً شانس هایی است که می توانید در وگاس بگیرید. اما حتی درصورت ناچیز بودن زمان خرابی می تواند تجارت شما را خراب کند ، وقتی به آن از نظر چند دقیقه یا ساعت در ماه نگاه کنید.

محتوا

خرابی چگونه محاسبه می شود؟

با استفاده از فرمولی که کل ساعتهای سال را می گیرد ، کل ساعات خرابی را کم می کند و آن عدد را بر کل ساعتهای سال تقسیم می کند و آنرا بر 100 تقسیم می کند. به عنوان مثال ، 8760 ساعت در سال وجود دارد ( 245 36 365) اگر وب سایت شما سالانه 4 ساعت از کار افتاده باشد ، 8756 مورد برای شما باقی می ماند.

(8756/8760)* 100 = 99.95

این بدان معنی است که یک وب سایت خاص 99.95٪ آپدیت دارد ، در حالی که همه ما برای 100٪ تلاش خواهیم کرد ، اما این امکان پذیر نیست. بهترین سرویس های میزبانی برای توافق نامه سطح سرویس (SLA) به میزان 99.9٪. SLA درصدی از به روزرسانی سرویس میزبانی شما هنگام ورود به سیستم با آن است. این مطمئناً با فناوری امروز قابل دستیابی است. با این حال ، این هنوز به این معنی است که وب سایت شما ممکن است 43 دقیقه و 50 ثانیه در ماه خرابی داشته باشد.

آیا کاری می توانید برای از بین بردن کسر آخر درصد انجام دهید؟

چگونه می توان از توقف بیش از حد جلوگیری کرد؟

ساعات بیشتر معمولاً به عهده خدمات میزبانی شما است. با این حال ، عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند در خرابی شما تأثیر بگذارد:

– نوع میزبانی که انتخاب می کنید

– محل سرورهای میزبان نسبت به موقعیت مکانی شما

– محتوای شما ، از جمله اینکه فیلم یا تصویر زیادی دارید

– سیستم عامل شما ، مانند اینکه آیا وردپرس است ، CMS دیگری است یا سفارشی ساخته شده است.

از چه کاری شروع کنیم ؟

یکی از اولین کارهایی که می توانید انجام دهید دوری از میزبانی مشترک است.

شما می توانید آنچه را که با ترافیک وب خودتان ادامه دارد ، تا حدی کنترل کنید ، اما نمی توانید کنترل کنید یک مالک وب سایت که با آن فضای مشترکی دارید چه کاری انجام می دهد. آنها می توانند منابعی را از بین ببرند که باعث می شود وب سایت های دیگر در سرویس مشترک آسیب ببینند.

اگر می خواهید میزان خرابی تجربه وب سایت خود را محدود کنید ، با یک سرویس میزبانی VPS که منابع لازم برای کنترل میزان بازدید شما را دارد بروید ، حتی اگر جهش ناگهانی یا رشد شغلی را تجربه کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که CMS و پلاگین های شما از آخرین نسخه PHP برای رسیدگی به درخواست هایی که غیرقابل دسترسی هستند استفاده می کنند.

این امر به اندازه یک وب سایت تجارت الکترونیک یا عضویت شلوغ ، تاثیری روی وب سایت های ثابت ندارد، سرویس میزبانی شما همچنین باید دارای رمزگذاری صنعت ، محافظت در برابر نشت DNS و احراز هویت SSL باشد، این موارد برای محافظت از وب سایت شما در برابر فعالیت های مخربی مانند حملات DDoS که برای ایجاد خرابی سیستم طراحی شده اند ضروری است.

برای حفظ امنیت فقط به سرویس میزبانی خود اعتماد نکنید ،اطمینان حاصل کنید که همیشه از آخرین نسخه سیستم عامل برای وب سایت وردپرس خود استفاده می کنید و پلاگین های قدیمی یا استفاده نشده را حذف نصب کنید، ضد ویروس ، ضد بدافزار و ضد جاسوس افزار خود را برای بروزرسانی خودکار تنظیم کنید و یک فایروال قوی در محل خود قرار دهید، مطمئن شوید که بلافاصله پس از ایجاد هرگونه تغییر ، وب سایت خود را آزمایش کنید، آخرین ، اما نه کمترین موارد ، اطمینان حاصل کنید که وب سایت خود را از نظر مشکلات کنترل می کنید و برای هرگونه برنامه ریزی ، یک برنامه پاسخگویی در نظر گرفته اید.

چرا نظارت بر وب سایت مهم است؟

زمان خاموش فقط بازدیدکنندگان شما را ناامید نمی کند ، همچنین می تواند تولید را متوقف کند. هر بار که اختلالی پیش بیاید ، باید به طور متوسط ​​6.2 ساعت طول بکشد تا تیم شما به مسیر خود برگردد.

علاوه بر این ، تجربه بد مشتری بر جایگاه شما در رتبه بندی صفحه موتور جستجو (SERP) تأثیر می گذارد و از اعتبار حرفه ای شما می کاهد.آمار Pingdom در مورد زمان کار و خرابی سایتالبته نمی توان آنجا نشست و منتظر مشکلی ماند. به همین دلیل ابزارهایی برای کمک به شما در کنترل ، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی وب سایت شما وجود دارد تا از کمترین نسبت ممکن تا زمان خرابی اطمینان حاصل کنید.

در اینجا چند مورد از بهترین ها آورده شده است.

ابزارهای نظارت رایگان

گاهی اوقات ، رایگان خوب است. تعدادی از ابزارهای نظارت رایگان وجود دارد که هنگام خراب شدن وب سایت به شما اطلاع می دهند. کار کردن بسیاری از آنها مانند انداختن آدرس URL در یک نوار جستجو و فشار دادن “Go” ساده است. بسیاری از ابزارهای نظارت بر حق بیمه نیز دارای نسخه رایگان هستند. آنها عملکرد محدودی دارند زیرا ترجیح می دهند شما هزینه خدمات آنها را بپردازید ، اما حتی ابتدایی ترین نسخه رایگان نیز میزان خرابی را کنترل می کند.

1. DownNotifier

این محصول هم نسخه پولی دارد و هم نسخه رایگان. این به شما خواهد گفت که وب سایت شما آفلاین است یا متن خاصی از دست رفته است. برای استفاده از آن ، به سادگی به صفحه اصلی آنها بروید و URL خود را در جعبه آنها بیندازید و نحوه دریافت هشدارها را انتخاب کنید. آنها می توانند از طریق ایمیل یا پیام کوتاه وارد شوند. این فقط هر 10 دقیقه وب سایت شما را در حالت رایگان اسکن می کند. سرویس حق بیمه پایه هر 60 ثانیه نظارت می کند و یک بسته سازمانی وجود دارد که نظارت شبانه روزی نامحدود را ارائه می دهد.

2. نظارت فوق العاده

این یکی به همان اندازه اساسی است ، اما قابل اعتماد است. این نه تنها نظارت جامعی را انجام می دهد ، بلکه در زمان واقعی نیز به شما اطلاع می دهد. همچنین یک محافظ برای جلوگیری از هشدارهای دروغین در نظر گرفته شده است.

ابزار نظارت بر پرداخت

ابزارهای پرداخت شده به شما نظارت تهاجمی تر و طیف وسیعی از ویژگی های مفید دیگر را می دهند. هزینه اکثر آنها زیاد نیست ، بنابراین ارزش استفاده از یک سرویس برتر را دارد. آنها همچنین دوره های آزمایشی رایگان را ارائه می دهند ، بنابراین می توانید قبل از انجام هر کاری آن را برای یک تست درایو انجام دهید.

1. سایت 24×7

این یک ابزار نظارت همه جانبه است که کارهایی فراتر از جستجوی وب سایت های خراب شده دارد، این وب سایت ، سرور و شبکه شما را از نظر مشکلات کنترل می کند. همچنین می توانید از نظارت واقعی کاربر ، نظارت بر برنامه برای تیم های DevOps و نظارت بر معاملات مصنوعی استفاده کنید. می توانید آن را به صورت رایگان امتحان کنید یا یکی از برنامه های برتر آنها را انتخاب کنید.

2. پینگدوم

یکی از پردرآمدترین ابزارهای نظارت ، Pingdom است ، حتی اگر نسخه رایگان آنها را انتخاب کنید ، از بیش از 70 مکان بازخورد خارج از جعبه دریافت خواهید کرد. این برنامه هر دقیقه را کنترل کرده و با اطلاع رسانی فوری یا ایمیل شما را از هرگونه مشکل آگاه می کند. نسخه برتر شامل اعلان های پیامکی است.

نتیجه :

سرعت و قابلیت اطمینان برای زنده ماندن در واقعیت رقابتی تجارت الکترونیکی امروز ضروری است، با انتخاب هوشمندانه در مورد میزبانی وب ، به حداکثر رساندن امنیت خود و انتخاب ابزارهای نظارت صحیح برای مراقبت از مواردی که نمی توانید ، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در هنگام مراجعه به سایت وجود دارد.

 

مطالب مرتبط :

 

این صفحه چطور بود؟ post