نحوه ویرایش فوتر در وردپرس (مرحله به مرحله)

آیا لازم است قسمت فوتر وب سایت وردپرس خود را ویرایش کنید؟ قسمت فوتر (پاورقی ) در پایین هر صفحه در سایت وردپرس شما ظاهر می شود. ،

چندین روش مختلف وجود دارد که دارندگان وب سایت می توانند از این منطقه استفاده کرده و آن را برای بازدید کنندگان وب سایت خود مفیدتر کنند.

در این مقاله ، ما به شما نحوه ویرایش فوتر در وردپرس را نشان خواهیم داد.

اکنون بهترین زمان برای خرید هاست وردپرس می باشد ؛ هاست وردپرس با هارد nvme برگرفته از بهترین سرور پرسرعت بهترین انتخاب جهت میزبانی سایتهای شما در پرسرعت ترین میزبان می باشد.

 

فوتر در وردپرس چیست؟

“فوتر” در وردپرس قسمت پایین وب سایت شما است که بعد از قسمت محتوا ظاهر می شود. به طور معمول در تمام صفحات وب سایت شما نشان داده می شود.

 

این قسمت از وب سایت در پایین پایین قرار دارد و اغلب توسط مبتدیان مدت طولانی مورد چشم پوشی قرار می گیرد. با این حال ، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید با کمک بیشتر کردن آن به کاربران ، سئو وردپرس و تجارت خود ، از این زمینه استفاده کنید.

تمام موضوعات برتر وردپرس دارای منطقه ویجت فوتر هستند که ویرایش آنها آسان است. همچنین می توانید برای حذف پیوندهای ناخواسته از این قسمت ، پرونده الگو footer.php را با دقت در تم خود ویرایش کنید.

با این اوصاف ، بیایید نگاهی به نحوه ویرایش آسان فوتر در وردپرس بیندازیم. برای رفتن به بخشی که می خواهید بخوانید می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.

ویرایش ابزارک ها درفوترشما در وردپرس

بسیاری از تم های محبوب وردپرس دارای مناطق ویجت در پایین صفحه هستند.

می توانید از این مناطق ویجت برای افزودن متن ، عکس یا پیوند به سیاست حفظ حریم خصوصی خود و سلب مسئولیت قانونی در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

افزودن متن و تصاویر کاملاً رو به جلو است. می توانید به سادگی به صفحه Appearance »Widgets بروید و یک ابزارک Text ، Image یا Gallery به منطقه ویجت فوتر خود اضافه کنید.

ابزارک ها را به فوتر در وردپرس اضافه کنید

برای افزودن ویجت ، کافی است آن را بکشید و در یک قسمت پایین صفحه رها کنید.

توجه داشته باشید که بسیاری از مضامین دارای چندین قسمت پاصفحه هستند و ممکن است به طور متفاوتی از آنها استفاده کنند. می توانید پس از افزودن ابزارک ها ، پیش نمایش وب سایت خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که در مکان دلخواه شما نمایش داده می شوند.

افزودن پیوندها در صفحه ویجت فوتر

 

همچنین ممکن است بخواهید پیوندهایی را به صفحات ، دسته های مختلف یا صفحات قانونی وب سایت خود در قسمت پایین صفحه اضافه کنید.

وردپرس برای مدیریت آن پیوندها با استفاده از منوهای پیمایش آسان است. نگران نباشید ، به صفحه Appearance »Menus بروید و روی پیوند” ایجاد منوی جدید “کلیک کنید.

منوی جدیدی در وردپرس ایجاد کنید

وردپرس از شما می خواهد که نامی برای منوی جدید خود ارائه دهید. نامی وارد کنید که به شما کمک می کند تا به راحتی این منو را شناسایی کنید و سپس بر روی دکمه “ایجاد منو” کلیک کنید.

نحوه ایجاد فوتر در وردپرس

ایجاد منو

نام منوی پیمایش خود را وارد کنید

منوی شما اکنون آماده است و می توانید پیوندهای خود را به آن اضافه کنید. به سادگی صفحات ، پست ها ، دسته ها را از ستون سمت چپ انتخاب کنید تا آنها را به فهرست خود اضافه کنید.

نحوه ایجاد فوتر در وردپرس

اضافه کردن برگه ها و … به منو

صفحات را به فهرست خود اضافه کنید

پس از پایان کار ، بر روی دکمه Save Menu کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

منوی شما اکنون برای افزودن به منطقه ابزارک فوتر وردپرس آماده است. کافی است از صفحه Appearance »Widgets در سرپرست وردپرس خود بازدید کنید و سپس ابزارک Menu Navigation را به قسمت پایین صفحه خود اضافه کنید.

افزودن ویجت منوی پیمایش به فوتر

افزودن ویجت منوی پیمایش به فوتر وب سایت شما

 

در تنظیمات ویجت ، از فهرست کشویی منوی پیمایشی را که قبلاً ایجاد کرده اید انتخاب کرده و بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

اکنون می توانید به وب سایت خود مراجعه کرده و پیوندهای پاورقی خود را در عمل مشاهده کنید.

 

یک قسمت پاورقی با منوی پیمایش

یک قسمت فوتر با پیوندهای منوی پیمایش

شما می توانید چندین منوی ناوبری در وردپرس ایجاد کنید و به اندازه مورد نیاز ویجت های منوی پیمایش را به نوار کناری خود اضافه کنید. اگر به مجموعه پیوند دیگری نیاز دارید ، به سادگی مراحل مشابه را دوباره تکرار کنید.

حذف متن “Powered by WordPress” از فوتر شما

هنگام نصب وردپرس ، سایت شما ممکن است دارای پیوند “Powered by WordPress” در یک نوار پایین صفحه در پایین باشد. این یک ابزارک نیست ، بنابراین اغلب نحوه تغییر آن مشخص نیست.

حذف متن از فوتر

برخی از مضامین این متن را به متن و پیوند خود تغییر می دهند. در این صورت ، به طور معمول می توانید این متن را با استفاده از تنظیم کننده تم زنده تغییر دهید. نگران نباشید ، به سرفصل های »Customizer در مدیر وردپرس خود بروید. به دنبال گزینه ای برای ویرایش پانویس سایت خود باشید:

زبانه Footer در تنظیم کننده قالب وردپرس

ما برای این مثال از تم Astra استفاده می کنیم. با Astra ، باید به قسمت Footer »Footer Bar در تنظیم کننده بروید. سپس می توانید متن نوار فوترخود را تغییر دهید:

 

 

پس از پایان ویرایش متن ، فراموش نکنید که بر روی دکمه انتشار در بالای صفحه کلیک کنید تا تغییرات خود را به صورت زنده اعمال کنید.

بروید و سایت خود را مشاهده کنید تا فوترجدید خود را مشاهده کنید

 

ویرایش دستی متن

 

اگر موضوع شما گزینه ویرایش متن فوتر را با استفاده از سفارشی ساز نداشته باشد ، چه می کنید؟

در این حالت ، شما باید فایل footer.php را ویرایش کنید. این یک پرونده الگویی است که در پوشه قالب وردپرس شما ذخیره شده است و مسئولیت نمایش قسمت پایین صفحه آن موضوع خاص را دارد.

ساده ترین راه برای ویرایش این است که با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP برای اتصال با میزبانی وردپرس خود .

ابتدا /wp-content/themes/yourtheme/footer.phpفایل را بارگیری کرده و سپس آن را در ویرایشگر متن ویرایش کنید .

شما باید خط موجود در فایل را با متن “Powered by WordPress” پیدا کنید. در موضوع بیست و بیست اینگونه به نظر می رسد:
<div class=”footer-credits”>

<p class=”footer-copyright”>&copy;
<?php
echo date_i18n(
/* translators: Copyright date format, see https://www.php.net/date */
_x( ‘Y’, ‘copyright date format’, ‘twentytwenty’ )
);
?>
<a href=”<?php echo esc_url( home_url( ‘/’ ) ); ?>”><?php bloginfo( ‘name’ ); ?></a>
</p><!– .footer-copyright –>

<p class=”powered-by-wordpress”>
<a href=”<?php echo esc_url( __( ‘https://wordpress.org/’, ‘twentytwenty’ ) ); ?>”>
<?php _e( ‘Powered by WordPress’, ‘twentytwenty’ ); ?>
</a>
</p><!– .powered-by-wordpress –>

</div><!– .footer-credits –>

سپس ، به سادگی آن متن را حذف یا تغییر دهید و پرونده footer.php خود را دوباره بارگیری کنید.

نکته: قبل از ایجاد تغییرات ، از نسخه footer.php خود کپی تهیه کنید. به این ترتیب ، اگر به طور تصادفی چیزی را خراب کنید ، می توانید به راحتی پرونده اصلی را دوباره بارگذاری کنید.

 

افزودن کد به فوتر وردپرس شما

گاهی اوقات ، ممکن است لازم باشد قطعه کد را به پاورقی وردپرس خود اضافه کنید. این کار اغلب به منظور اتصال سایت شما با یک برنامه خارجی انجام می شود.

به عنوان مثال ، برای افزودن یک دکمه Pinterest به سایت خود ، باید اسکریپت Pinterest را به پاورقی خود اضافه کنید. همچنین ممکن است یک آموزش ببینید که از شما می خواهد کد Google Analytics خود را در آنجا وارد کنید.

ساده ترین راه برای این کار نصب و فعال سازی افزونه Insert Headers and Footers است. .

پس از فعال سازی ، به سادگی به تنظیمات »درج سرصفحه ها و پاورقی ها در مدیر وردپرس خود بروید. پیش بروید و کد فوتر خود را در کادر “Scripts in Footer” کپی و جایگذاری کنید:

با استفاده از پلاگین Insert Headers and Footers برای افزودن کد به پاورقی وب سایت خود

 

جهت مشاوره و خرید سرورها و هاست پرسرعت و ارزان قائم هاست هم اکنون از طریق ارسال تیکت به بخش پشتیبانی با ما در ارتباط باشید و اقدام به مشاوره یا سوالات قبل از خرید کنید ، ما با اطمینان و بصورت تضمینی پرسرعت ترین سرور داخل کشور را با ارزانترین قیمت به شما ارائه می کنیم.

 

مطالب مرتبط :

 

 

این صفحه چطور بود؟ post