مقایسه جوملا با دروپال


مقایسه جوملا با دروپال : برای راه اندازی یک وب سایت موفق به بیش از یک برنامه جامع بازی نیاز دارید. همچنین برای تأمین انرژی آن به یک سیستم عامل قابل اعتماد مانند سیستم مدیریت محتوا (CMS) نیاز دارید . گزینه های CMS زیادی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید ، اما دو مورد از محبوب ترین ها در میان کاربران باتجربه عبارتند از جوملا و دروپال .

جهت خرید سرور مجازی ایران از طریق ارسال تیکت می توانید نسبت به مشاوره و سوالات قبل از خرید اقدام نمایید ، ما 24 ساعته پاسخگوی شما مشتریان عزیز هستیم .

برای اینکه بفهمید کدام یک از این سیستم عامل های CMS برای سایت شما بهتر است ، ما با استفاده از معیارهای زیر جوملا و دروپال را مقایسه خواهیم کرد:

  • راحتی در استفاده
  • مدیریت سایت
  • قابل برنامه ریزی
  • کارایی
  • امنیت

هنگامی که این پنج عنصر با هم ترکیب می شوند ، باید همه چیزهایی را که باید بدانید تا بین دو گزینه تصمیم بگیرید ، به شما بگویند. بیایید در مورد دروپال و جوملا صحبت کنیم!

مقدمه ای بر مقایسه جوملا با دروپال

اول ، مهم است بدانید که هر دو جوملا و دروپال در گروه CMS های خود میزبان قرار می گیرند. این بدان معناست که آنها یک نرم افزار منبع باز هستند که می توانید آنها را در هر سرور مورد نظر خود بارگیری و تنظیم کنید.

CMS منبع باز برای اکثر وب سایت ها گزینه مناسبی است زیرا به شما امکان کنترل زیادی بر ظاهر و عملکرد سایت شما را می دهد. با این حال ، هر پلت فرم تنظیمات و گزینه های مختلفی را ارائه می دهد ، به همین دلیل انتخاب بین آنها دشوار است ، وقتی صحبت از محبوبیت می شود ، جوملا بعد از وردپرس دوم است . این یک CMS مبتنی بر PHP است که شما را قادر می سازد تقریباً هر نوع وب سایتی را که می خواهید ایجاد کنید و در هنگام مدیریت آن سایت کنترل زیادی به شما می دهد:

از طرف دیگر ، وقتی صحبت از سیستم عامل های CMS می شود ، دروپال بیشتر گزینه خوبی است. با این حال نمی توان گفت این گزینه بدی است. در حقیقت ، دروپال در بین توسعه دهندگان وب شهرت زیادی دارد و بسیاری از وب سایت های بزرگ به لطف برخی از ویژگی های داخلی منحصر به فرد ، از این CMS استفاده می کنند:

نکته اصلی که می خواهید درک کنید این است که ، اگرچه جوملا و دروپال از ویژگیهای زیادی برخوردارند ، اما مخاطبان آنها یکسان نیستند. این در حالی است که دراپال و جوملا را با جزئیات بیشتری مقایسه می کنیم ، در چند بخش بعدی مشهود خواهد بود.

مقایسه جوملا با دروپال : سهولت استفاده

هنگامی که در یک وب سایت کار می کنید ، می خواهید از CMS استفاده کنید که انعطاف پذیری زیادی را بدون ایجاد مشکل در شما فراهم می کند. به عبارت دیگر ، اگر برای یادگیری نحوه استفاده از CMS نیاز به گذراندن چندین هفته آموزش دارید ، احتمالاً به اندازه کاربر پسند نیست ، بلافاصله ، می توانیم به شما بگوییم که جوملا تعادل بسیار خوبی بین ارائه ویژگی های زیاد و استفاده آسان از آن ها برقرار می کند.

این به محض ورود به داشبورد جوملا آشکار می شود:

در اینجا گزینه های زیادی برای بازی وجود دارد. با این حال ، فهمیدن اینکه هر کدام از آنها چه کاری انجام می دهد ساده است. به عنوان مثال ، اگر روی برگه مقالات کلیک کنید ، لیستی از تمام مطالب منتشر شده خود را مشاهده خواهید کرد.

به همین ترتیب ، اگر روی گزینه ایجاد مقاله جدید کلیک کنید ، یک ویرایشگر متن قدرتمند به شما ارائه می شود، از نظر تجربه ما ، جوملا یکی از بهترین ویراستاران را ارائه می دهد و همچنین شامل گزینه های داخلی بهینه سازی موتور جستجو (SEO):

از طرف دیگر ، داشبورد دروپال به نظر زیبایی نمی رسد در نگاه اول ، گزینه های کمتری نسبت به جوملا ارائه می دهد ، با این حال ، هنگامی که شروع به حفاری می کنید ، متوجه خواهید شد که دروپال شامل تعداد بی نظیری تنظیماتی است که می توانید با آنها بازی کنید

وقتی نوبت به ایجاد محتوای جدید می رسد ، ویرایشگر دروپال به همان تعداد گزینه های قالب بندی متن را ارائه نمی دهد ، دلیل این امر این است که دروپال فرض می کند شما حداقل دانش اولیه ای در مورد HTML دارید و می توانید تمام قالب بندی های مورد نظر خود را به تنهایی اضافه کنید.

وقتی صحبت از دروپال می شود این یک موضوع تکراری است. این پلتفرم فرض می کند که شما حداقل سابقه اساسی در توسعه وب دارید ، بدون این تجربه ، شما وقت سختی را برای یادگیری طناب های این CMS خواهید داشت ، با این وجود نکات منفی دیگری نیز در طراحی دروپال وجود دارد که به زودی درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

در هر صورت ، بدیهی است که جوملا در استفاده راحت از لبه برخوردار است. به همین دلیل است که ما دور اول دروپال و جوملا را به سیستم عامل دوم اعطا می کنیم.

مقایسه جوملا با دروپال : مدیریت سایت

در کنار استفاده آسان ، شما CMS می خواهید که گزینه های زیادی برای مدیریت وب سایت شما فراهم کند. به عبارت دیگر ، این باید به شما کمک کند کارهای روزمره ای را که به عنوان یک مالک وب سایت باید با آنها انجام دهید انجام دهید.

به عنوان مثال ، جوملا تنظیمات زیادی را برای شما فراهم می کند که می توانید شخصی سازی کنید. به عنوان مثال ، می توانید SEO سایت خود را تغییر دهید ، CAPTCHA را فعال کنید ، تنظیمات ذخیره خود را پیکربندی کنید ، چندین زبان را تنظیم کنید و موارد دیگر

بهترین قسمت این است که پلت فرم اطلاعاتی راجع به همه این تنظیمات در اختیار شما قرار می دهد ، در صورتی که مطمئن نیستید هر کدام از آنها چه کاری انجام می دهند. برای دسترسی به این نکات ابزار ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تنظیم خاص را انجام دهید

با این وجود ، برای همه گزینه های مدیریت سایت ، جوملا ، دروپال یک قدم جلوتر می رود. این CMS شامل بسیاری از گزینه های پیشرفته مدیریت ، از جمله ورود به سیستم خطاهای داخلی و “cron” است . همچنین سوالاتی را که افراد در وب سایت شما جستجو می کنند ذخیره می کند.

به طور کلی ، هر دو سیستم عامل تمام اصول لازم برای مدیریت یک سایت حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهند. با این حال ، با نگاهی دقیق تر ، دروپال تنظیمات پیکربندی بسیار عمیق تری را شامل می شود ، اگر این اولین بار نیست که یک وب سایت می سازید ، می تواند یک مزیت باشد. با این حساب ، این دور از دروپال در مقابل جوملا به سیستم عامل قبلی می رود.

جوملا در مقابل دروپال: قابلیت شخصی سازی

بسته به اینکه از کدام سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنید ، می توانید هر نوع وب سایتی را که می خواهید تنظیم کنید. با این حال ، اینکه آیا این در عمل جواب می دهد به سطح سفارشی سازی CMS شما بستگی دارد یا خیر.

جوملا و دروپال هر دو در مورد گزینه های شخصی سازی می درخشند و ما می توانیم از نزدیک به شما بگوییم که گزینه های مناسبی برای تقریباً هر نوع سایتی هستند. راز تطبیق پذیری هر دو سیستم عامل در سیستم های موضوع و ماژول آنها و همچنین این واقعیت است که آنها سیستم عامل های منبع باز هستند.

با استفاده از جوملا تقریباً به 8000 برنامه افزودنی دسترسی پیدا می کنید که می توانید با استفاده از آنها در عرض چند دقیقه عملکرد جدیدی به وب سایت خود اضافه کنید. علاوه بر این ، بسیاری از آنها رایگان هستند.

جوملا همچنین دارای یک سیستم تم است. این بدان معنی است که تغییر سبک وب سایت شما نسبتاً ساده است ، به شرطی که بتوانید موضوعی را که دوست دارید پیدا کنید. به یاد داشته باشید که هیچ فهرست راهنمای رسمی جوملا وجود ندارد ، بنابراین باید به تنهایی به دنبال گزینه ها بگردید.

ممکن است شما را متعجب کند اگر بدانید دروپال در مورد ماژول ها حتی بیشتر گزینه می دهد. در واقع ، شما می توانید بیش از 40،000 گزینه ماژول را  پیدا کنید ، که تنها عددی است که وردپرس از آن پیشی می گیرد.

علاوه بر این ، صفحه اصلی رسمی دروپال همچنین دارای مجموعه گسترده ای از مضامین ، با بیش از 2،600 گزینه است.

جدا از افزونه ها و مضامین ، می توانیم به شما بگوییم که هر دو CMS در هسته خود کاملاً قابل تنظیم هستند. اگر در زمینه تولید وب تجربه ای دارید ، نباید در عملکرد آنها مشکلی ایجاد کنید. با این حال ، اگر از انجام سفارشی سازی های دستی راحت هستید ، احتمالاً مسافت بیشتری از دروپال بدست خواهید آورد (از آنجا که امکانات بیشتری را در خارج از جعبه ارائه می دهد).

بنابراین ، اگرچه هر دو سیستم عامل بسیار قابل تنظیم هستند ، از این نظر دروپال از جوملا برتری دارد. به همین دلیل به این دوره از دروپال در مقابل جوملا اهدا می شود.

جوملا در مقابل دروپال: عملکرد

اگر می خواهید بازدیدکنندگان را راضی نگه دارید ، در هر نوع وب سایت ، عملکرد اصلی است. این بدان معناست که صفحات شما باید سریع بارگیری شوند و وب سایت شما باید احساس واکنش پذیری کند. در غیر این صورت ، مخاطبان شما ممکن است به دنبال محتوای مورد نظر خود در جای دیگری باشند.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند عملکرد سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد ، اما دو مورد از مهمترین آنهاست:

  • از کدام CMS برای تأمین انرژی استفاده می کنید.
  • چه بستر و برنامه میزبانی را انتخاب می کنید.

هیچ دو CMS یکسان نیستند ، بنابراین دلیل بر این است که برخی گزینه ها از نظر عملکرد بهتر از سایر گزینه ها هستند. به عنوان مثال ، جوملا عملکرد عالی خارج از جعبه را ارائه می دهد. این CMS به شما این امکان را می دهد تا امکاناتی مانند caching و فشرده سازی GZIP را فعال کنید ، که می تواند بارگذاری بار را حتی بیشتر کند.

در مورد دروپال ، این شهرت به دلیل مقیاس پذیر بودن و کمبود منابع شهرت دارد. این بدان معناست که وب سایت شما قبل از شروع کند شدن سرعت به دلیل تنگنا ، باید از پس ترافیک بیشتری برآید. این یکی از دلایل محبوبیت دروپال در سایت های بزرگ و پر فروش است.

با این حال ، درک این نکته نیز مهم است که از آنجا که ما در مورد دو سیستم عامل منبع باز صحبت می کنیم ، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا زمان بارگذاری را در پایان خود بهبود بخشید. افزونه ها و افزونه های بسیاری وجود دارد که می توانید برای هر دو سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید ، که به شما امکان می دهد عملکرد آنها را حتی بیشتر کنید. برای سرعت بخشیدن به کارها می توانید چندین تنظیم دستی را نیز انجام دهید . به عبارت دیگر ، با استفاده از هر دو سیستم عامل می توانید یک وب سایت سریع داشته باشید.

مطمئناً ارائه دهنده میزبانی شما نیز نقش بسزایی خواهد داشت. اگر می خواهید از کاهش سرعت جلوگیری کنید ، باید از طرحی استفاده کنید که بتواند با بازدید سایت شما همراه باشد. به عنوان مثال ، وب سایتی که روزانه هزاران بازدید کننده داشته باشد ، به چیزی قوی تر از یک برنامه میزبانی مشترک مانند سرور مجازی خصوصی (VPS) نیاز دارد .

خوشبختانه هر دو دروپال و جوملا به طور کامل در هاستینگر پشتیبانی می شوند ، که ساخت یک وب سایت سریع را ساده می کند. با در نظر داشتن تمام این موارد ، ما در این دور از دروپال و جوملا مساوی می کنیم.

جوملا در مقابل دروپال: امنیت

این روزها ، بیشتر وب سایت ها حداقل برخی از اطلاعات کاربر را ذخیره می کنند ، حتی اگر کاربران نهایی از آن آگاهی کامل نداشته باشند. این به این معنی است که انتخاب CMS ایمن بیش از هر زمان دیگری حیاتی است زیرا می تواند به شما کمک کند از شرایطی که اطلاعات بازدید کنندگان خود را در معرض خطر قرار می دهید جلوگیری کنید.

خوشبختانه برای شما ، جوملا و دروپال در بحث امنیت بسیار عالی هستند. انصافاً ، هر دو سیستم عامل در گذشته دچار نقض شده اند. با این حال ، هنگامی که ما در مورد CMS های محبوب صحبت می کنیم ، این انتظار می رود زیرا هدف مکرر آنها برای مهاجمان است.

نکته مهم این است که آسیب پذیری های امنیتی معمولاً در هر دو سیستم عامل شناسایی و وصله می شوند. به طور کلی ، این رفت و برگشت ثابت به ایمن نگه داشتن هر دو CMS کمک می کند. علاوه بر این ، هر دو جوملا و دروپال شما را قادر می سازند تا تنظیمات آنها را تغییر دهید تا امنیت حتی بیشتر شود. بعلاوه ، به بسیاری از برنامه های افزودنی دسترسی پیدا خواهید کرد که می توانید به تنهایی امنیت وب سایت خود را تقویت کنید.

به طور خلاصه ، هر دو سیستم عامل به اندازه تلاشی که برای محافظت از وب سایت خود انجام می دهید ایمن هستند. اگر از یک رمز ورود قوی برای حساب مدیر خود استفاده می کنید و نرم افزار خود را به روز نگه دارید ، باید کاملاً ایمن باشید. به طور کلی ، این دور از جوملا در مقابل دروپال نیز مساوی است.

مزایای جوملا

جوملا در نوع خود یک پلتفرم بسیار قدرتمند است که با نگاهی به آمار استفاده از آن مشخص می شود. در اینجا به همین دلیل ممکن است بخواهید استفاده از آن را در نظر بگیرید:

  • این یک تعادل عالی بین سهولت استفاده و پیچیدگی عملکرد ارائه می دهد.
  • به بسیاری از گزینه های سفارشی سازی دسترسی پیدا می کنید.
  • این عملکرد داخلی و ویژگی های SEO را ارائه می دهد.
  • تا جایی که به ما مربوط می شود ، جوملا جایی در وسط وردپرس و دروپال قرار دارد. استفاده از آن آسان است و بسیاری از ویژگی های خارج از جعبه را از سیستم عامل قبلی بسته بندی می کند. با این حال ، نیازی نیست که شما سابقه توسعه وب را داشته باشید ، همانطور که سیستم عامل دوم انجام می دهد.

در هر صورت ، جوملا گزینه ای قدرتمند برای هر نوع پروژه است. بنابراین اگر به دنبال CMS جدید هستید ارزش این را دارد که به پلتفرم ضربه بزنید.

مزایای دروپال

بسیاری از مردم فکر می کنند دروپال به دلیل  یادگیری که دارد ترس آور است. با این حال ، وقتی از این جزئیات گذشت ، چیزهای زیادی برای دوست داشتن این CMS وجود دارد ، مانند:

  •  گزینه داخلی برای مدیریت سایت.
  • دسترسی به هزاران ماژول و تم.
  • توانایی شخصی سازی هر جنبه از تجربه شما.
  • یک سکوی سبک که مقیاس خوبی دارد.
    در نهایت ، اگر به دنبال راه حل CMS در سطح شرکت هستید ، دروپال راهی است که باید طی کنید. هنگامی که شما دروپال و جوملا را مقایسه می کنید ، مشخص می شود که مورد اول ویژگی های بیشتری دارد. تنها نکته منفی آن این است که اگر شما در مورد توسعه وب چیزی نمی دانید ، احتمالاً باید شخصی را استخدام کنید تا به شما در ایجاد وب سایت کمک کند.

نتیجه

با استفاده از CMS قدرتمند ، به لطف تمام قابلیت هایی که در اختیار شما قرار می دهد ، راهی مناسب برای راه اندازی وب سایت خود دارید. وقتی نوبت به گزینه های CMS می رسد ، انتخاب اغلب به جوملا و دروپال برمی گردد. به طور کلی ، جوملا کمی بیشتر مبتدی است. با این حال ، دروپال گزینه های بیشتری به شما ارائه می دهد ، به خصوص اگر سابقه توسعه وب داشته باشید

 

مطالب مرتبط :

این صفحه چطور بود؟ post